خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان مدیریت بحران کشور:

تهران به ۴۷۰ منبع آب اضطراری نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۳۲۳

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: حدود ۴۷۰ منبع آب اضطراری برای تهران نیاز است که تا الان حدود سه یا چهار مورد از این منابع آماده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در جلسه ستاد محلی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که با حضور جمعی از مدیران شهری و مدیران استانداری، آب و فاصلاب و نیروی انتظامی برگزار شد، گفت: در گزارش ها تاکید می شود که هر لحظه باید آماده بود و هیچگاه نباید آمادگی در برابر زلزله را فراموش کنیم.

او با اشاره به پیش بینی‌ها در مورد وضعیت زلزله در تهران گفت: طبق گزارش‌هایی که به ما دادند با تمام اقدامات انجام شده، تنها ۱۸.۸ درصد آمادگی در تهران وجود دارد، اما نکات دیگری نیز وجود دارد؛ آیا مثلا ظرفیت برای تردد آمبولانس‌ها وجود دارد که حالا بخواهند اینها تردد کنند؟

نجار با بیان اینکه۳۰ استان کشور را معین استان تهران قرار داده‌ایم،  گفت: دیروز هم به صورت ویدیو کنفرانس جلسه‌ای در این خصوص برگزار کردیم. به شکل معکوس مناطق شهر تهران هم معین استانهای مختلف کشور هستند و انصافا مناطق تهران در زلزله و حوادث مختلف نظیر سیل نقش موثری داشتند.

او تاکید کرد: انتظار این است که هماهنگی استان‌های معین با مناطق شهرداری تهران بیشتر باشد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: من همواره این نکات را در ارتباط با تهران عرض کرده‌ام و گفته ام که اولا دعا کنید تهران زلزله نیاید. این حرف مورد تمسخر هم قرار گرفته و حتی آرم سازمان را برداشتند و جای ارتعاش علامت دعا گذاشتند که نجار فلان حرف را زد. حتی روزنامه‌ای هم ما را مسخره کرده بود که من با مدیرمسئولش صحبت کردم و او هم گفت ما در یک جامعه اسلامی دعا می‌کنیم. اولین کار ما باید دعا باشد، اما معنایش این نیست که کار دیگری نکنیم، بعدش هم باید تلاش کنیم که آمادگی مردم را ارتقاء دهیم.

او همچنین با اشاره به زلزله ملارد و رفتار مردم در آن زلزله گفت: در آن زلزله دیدید که رفتار مردم مناسب نبود. تهران قفل شد در حالی که هیچ ریزش آواری هم رخ نداده بود.  خود من دو ساعت و نیم از نارمک تا سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ترافیک بودم و اینها جزو مواردی است که باید اصلاح شود.

نجار با بیان اینکه حدود ۴۷۰ منبع آب اضطراری برای تهران نیاز است گفت:  تا الان حدود سه یا چهار مورد از این منابع آماده شده است. چند وقت پیش یکی از مسئولان گفته بود ما ۱۵ هزار قبر آماده داریم، خب این ۱۵ هزار قبر در مقایسه با ۱۰۰ هزار کشته‌ای که تخمین زده می شود در زلزله ۷ ریشتر داشته باشیم. چقدر است؟ البته آمار در مطالعات جایکا خیلی بیشتر از این حرف هاست.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور درخصوص ساماندهی پدهای بالگردها در تهران نیز گفت: باید بتوانیم از ظرفیت نیروهای نظامی هم استفاده کنیم.  ما از نیروی هوایی خواستیم که باند دوشان تپه را حفظ کنند. همچنین باند قلعه مرغی و مهرآباد را که ما بتوانیم از این سه نقطه مجروح را منتقل کنیم. این ها به نظرم کار بسیار مهمی است. باند دوشان تپه را دو سال پیش برای سازمان برنامه و بودجه نوشتیم و خواستیم که مرمت کنند اما همچنان مانده و در حال پیگیری به سرانجام رساندن آن هستیم.

نجار پیشنهاد داد که پیش نویس سازوکار لازم برای فرماندهی میدان از سوی شهرداری تهران نهایی شده و به تصویب برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز