خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران خبر داد:

ایجاد بحران با ازدحام جمعیت و عدم رعایت پروتکل‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۲۶۱

شهردار تهران تاکید کرد: ازدحام جمعیت و عدم رعایت پروتکل‌ها به راحتی باعث ایجاد یک بحران می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه ستاد محلی پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهر تهران با حضور اسماعیل نجار، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، پیروز حناچی، شهردار تهران، رضا کرمی محمدی، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و جمعی از مدیران سازمان آب و فاضلاب، دادگستری تهران، نیروی انتظامی، استانداری، معاونان شهردار و دیگر مدیران برگزار شد.

پیروز حناچی در این جلسه گفت: کلانشهر تهران و همه کلانشهرها به طور طبیعی مستعد بحران‌های عادی هستند و یک بارندگی می‌تواند شبکه مترو تهران را تحت تاثیر خود قرار دهد.

او ادامه داد: ازدحام جمعیت و عدم رعایت پروتکل‌ها به راحتی باعث ایجاد یک بحران می‌شود. چه کسی فکرش را می‌کرد در اثر اتصال یک کولر تعدادی از هموطنان ما در حادثه کلینیک سینا به رحمت خدا بروند؟

شهردار تهران گفت: بحران‌هایی که می‌توانند به صورت یک هم افزایی مشکلاتی را به وجود آورند تبدیل به بحرانی در مقیاس ملی می‌شوند و بخشی با مراقبت و بالا بردن هزینه عدم رعایت استانداردها قابل پیشگیری است، اما در شهری زندگی می‌کنیم که چندین بار با زلزله‌های مختلف دست و پنجه نرم کرده است.

حناچی با بیان اینکه بخشی از این سرزمین زلزله های سنگینی را تجربه کرده است، اظهار داشت: باید باورمان بشود که زلزله در سرزمین ما یک واقعیت است و اصلی‌ترین بحران ما است که به شکل دوره‌ای و طبیعی رخ می‌دهد و قابل پیگیری است. ما در کشور به طور متوسط هر ده سال یکبار یک زلزله سنگین را در کشور تجربه می‌کنیم.

شهردار تهران گفت: زلزله یک واقعیت است و باید یاد بگیریم با زلزله در سرزمینمان زندگی کنیم.

او با بیان اینکه در تهران دستمان خالی نیست و تجربیات خوبی را داریم‌ ادامه داد: زلزله‌های اصلی و پهنه‌های آن شناسایی شده و تصمیمات با ریسک بالا در این مناطق گرفته نمی‌شود و اینها قدم های اول برای کاهش خسارت است چرا که راهی جز این نداریم و به دنبال این راه خواهیم رفت.

حناچی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت آمادگی با دو دهه پیش قابل مقایسه نیست گفت: اما این آمادگی کافی نیست. بیش از ۱۰۰ پد بالگرد در تهران شناسایی و علامتگذاری شده که اقدام بسیار خوبی است.

او با تاکید بر اینکه باید ترس از زلزله را به آمادگی در برابر زلزله تبدیل کنیم گفت: در اینجاست که آسیب پذیریم و این نقطه استراتژیک برای ما است. باید از مدارس، مردم را آشنا کنیم و روحیه آمادگی دربرابر آن را ایجاد کنیم.

حناچی به زلزله ملاردرو اتفاقات پس از آن نیز اشاره کرد و گفت: زلزله ملارد سنگین نبود اما حوادث بعد از زلزله و تاثیرات ترس از زلزله قابل تامل بود و موید همین نکته بوده است.

شهردار تهران با بیان اینکه در شهر تهران که تراکم نفر در هکتار بالا است نیازمند عرصه‌های بازی هستیم افزود: باید عرصه‌های باز باقی مانده را به هر بهانه‌ای که هست حفظ کنیم. پادگان ۰۶ را به همین دلیل می‌خواهیم. دوشان تپه و قلعه مرغی را نیز برای این مساله می‌خواهیم.

حناچی گفت: در کشور با سرپیچی از مقررات و استانداردها بسیار مواجه هستیم و باید تلاش کنیم به واسطه ارتباط مستمر؛ تعیین سناریوهای حادثه و تشخیص نقاط خطرساز و پرخطر و اعلام مانورهای آمادگی خود را برای حوادث احتمالی آماده نگه داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز