خبرگزاری کار ایران

مرخصی مجدد زندانیان با موج دوم کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۹۰۳

سخنگوی قوه قضاییه از مرخصی مجدد زندانیان با شروع موج دوم کرونا خبر داد.

به گزارش ایلنا، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به آزادی ۲۵۷۴ نفر از محکومان مالی، گفت: بانی و اقدام کننده موضوع مقام رهبری بودند که هم خود پیشگام بودند و هم دیگران را به فعالیت های توام با احسان در حق نیازمندان ترغیب کردند. با کمک بنیاد مستصعفان این گروه آزاد شدند.

وی ادامه داد: مرخصی مجدد ریاست قوه به زندانیان با موج دوم کرونا را داریم و براساس تصمیم قوه قضاییه در چهارشنبه گذشته دستورالعمل مجددی برای اعطای مرخصی به زندانیان صادر و به واحدهای قضایی و زندان‌ها ابلاغ شد.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه اجرای قانون کاهش مجازات حبس یکی دیگر از اقدامات ما است، گفت: اجرای این قانون جزو قوانین مصوب مجلس قبل بود و این قانون در بسیاری جرایم مجازات حبس را کاهش داده و ابلاغ شده تا پرونده زندانیانی که مشمول آن هستند مورد نظر قرار گیرد و اعلام شده در گام اول همه واجدین شرایط قانون از طریق سامانه استخراج شوند و در گام اول به مرخصی روند تا پرونده شان مورد بررسی قرار گیرد.

اسماعیلی با اشاره به مجازات‌های جایگزین حبس خاطرنشان کرد: اقدام دیگر استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس از ناحیه همکارانمان هستیم که به کاهش جمعیت و سلامت زندانیان کمک کرده است. محور بعدی ما توصیه‌های بهداشتی در زندان ها برای زندانیان و مساعدت‌های ویژه وزارت بهداشت هست که از عنایات عزیزان در این وزارتخانه نسبت به زندانیان تشکر می کنم و اقدام دیگر به کارگیری گروه‌های جهادی در جهت سلامت زندانیان هست. اولین گروه‌های جهادی که در دوره جدید حضور یافتند، گروه‌های جهادی جامعه پزشکی و پرستاری ما بودند ست که به ارتقای سلامت جامعه زندانیان کمک کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز