خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان بهزیستی:

۲۶ هزار کودک تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۶۰۳

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۲۶ هزار کودک تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، گفت: ۱۶ هزار نفر از این کودکان در خانواده‌های جایگزین و ۱۰ هزار نفر در ۳۳ شیرخوارگاه در استان‌های مختلف و ۵۵۰ مرکز شبه خانواده حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وحید قبادی دانا، رییس سازمان بهزیستی کشور در نشست رییس سازمان با فرزندان موفق بهزیستی گفت: همانطور که می‌دانید در حال حاضر ۲۶ هزار نفر از فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی در سطح کشور حضور دارند که حدود ۱۶ هزار نفر در خانواده‌های جایگزین و ۱۰ هزار نفر در ۳۳ شیرخوارگاه در استان‌های مختلف و ۵۵۰ مرکز شبه خانواده حضور دارند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود شرایط فرزندخواندگی تسریع شود، ادامه داد: در ۹ سال اخیر حدود ۱۰ هزار نفر از فرزندان سازمان بهزیستی به خانواده‌های دارای شرایط مناسب سپرده شده‌اند و فرزندخوانده هستند همچنین سامانه فرزندخواندگی نیز برای این شرایط تسریع شده است. مطلوب ما این است که فرزندان رشد و نمو خود را در درون خانواده طی کنند و اگر شرایطی باشد که این امکان فراهم نباشد و این فرزندان به فرزندخواندگی سپرده نشوند تلاش می‌کنیم تا شرایطی  را در بهزیستی ایجاد شده شبیه خانواده تا کودکان و فرزندان در فضایی مانند خانواده رشد و نمو کنند و از همین‌رو ایجاد مراکز شبه خانواده شکل گرفت.

به گفته رییس سازمان بهزیستی ۱۰ الی ۱۵ نفر از فرزندان در مراکز شبه خانواده حضور دارند و در آنجا رشد و نمو می‌کنند و به مدرسه می‌روند و تکالیف خود را انجام می‌دهند همچنین فعالیت ورزشی و تفریحی و ... دارند و در کنار هم رشد می‌کنند و بزرگ می‌شود.

قبادی‌دانا تصریح کرد: متاسفانه کلمه‌ای که در خصوص مستقل شدن فرزندان استفاده می‌شود و من از این گریزان هستم کلمه ترخیص است. ما در هیچ خانواده‌ای جداشدن فرزند از خانواده را نداریم و فرزندان از خانواده ترخیص نمی‌شوند. بنابراین به نظرم بهتر این است که بجای کلمه ترخیص از کلمه مستقل شدن استفاده کنیم. البته باید توجه داشته باشیم که سن جوانی در کشور ما متفاوت شده است و در گذشته تا ۲۹ سالگی سن جوانی بود اما در حال حاضر تا ۳۵ سالگی سن جوانی شده است. بنابراین باید سن ۱۸ تا ۲۴ و ۲۵ سال را بعنوان یک دوره گذار ببینیم.

وی ادامه داد: در طرح جامع که با حضور و مشارکت فرزندان سازمان بهزیستی است تلاش ما باید این باشد که فرزندان ما در مجموعه سازمان به رشد و تعالی مناسب برسند و رشد همه جانبه استعدادهای آنها را در خلال سال‌های حضورشان در مراکز شبه خانواده ببینیم. موضوعاتی همچون مهارت‌یابی، مهارت‌های زندگی راهنماهای تحصیلی و فراگیری سبک صحیح ایرانی اسلامی را برای این افراد داشته باشیم. طبیعتا شورای مشورتی فرزندان نیز باید به عنوان یک مجموعه پایدار در سازمان بهزیستی باشد.

رییس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: اینکه ما فرزندان‌مان را بعد از ۱۸ سالگی در جامعه رها ببینیم و اشتغال و مسکن و ... آنها دچار مشکل باشد برای ما دردآور است. دکتر شریعتمداری وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز پیگیر این موضوع بودند.

قبادی‌دانا همچنین با اشاره به هزینه آموزش فرزندان بهزیستی گفت: هزینه تحصیل در دانشگاه‌های غیردولتی باید به طور کامل پرداخت شود همچنین برای فرزندانی که در دانشگا‌های دولتی تحصیل می‌کنند باید کمک هزینه پرداخت شود و اگر در استان‌ها با مشکل مواجه هستیم باید اعلام کنند تا برطرف شود. همچنین مبلغ ۳۷۰ هزار تومان به عنوان کمک هزینه برای فرزندانی که در خانواده‌های جایگزین بودند پرداخت می‌شد که به ۶۵۰ هزار تومان افزایش دادیم و سرانه پرداختی به فرزندانی که در مراکز شبه خانواده به صورت الکترونیکی پرداخت می‌شود از ۴۲۰ هزار تومان به ۶۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است. همچنین سعی کردیم در پروژه‌های مختلف در حوزه مسکن ساخت ودیعه و کمک هزینه اجاره بها با در نظر گرفتن شرایط کلی این فرزندان را در نظر گرفتیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز