خبرگزاری کار ایران

اتاق ایزوله برای ناقلان مثبت کنکور دکترا

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۴۸۵

لاری درباره کنکور گفت: برای کنکور دکترا نیاز به خوداظهاری است و برای کسانی که ناقل مثبت باشند، اتاق ایزوله درنظر گرفته شده و همچنین تعداد حوزه‌های آنها ۴۰ درصد زیاد شده است.

به گزارش ایلنا، سیما لاری (سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) درباره وضعیت کرونا در کشور و دنیا گفت: شیوع کرونا در دنیا رو به افزایش است و در یک هفته یک میلیون نفر در دنیا مبتلا شدند و تعداد مبتلایان از ۱۲ میلیون گذشت و در کشور ما تعدادی از استان‌ها در وضعیت هشدار و بعضی دیگر در وضعیت قرمزند.

لاری در رادیو گفت‌وگو افزود: عکس آنچه فکر می‌کردیم ممکن است بیماری کرونا در تابستان فروکش کند، متأسفانه آمار ابتلای آن رو به افزایش است و به جز تحقیقاتی که محققان انجام می‌دهند، هیچ واکسن یا دارویی برای این بیماری نیست.

سخنگوی وزارت بهداشت عنوان کرد: کنترل بیماری کرونا بیشتر به باور و سبک زندگی کرونایی مرتبط است و باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی درباره اینکه تا چه اندازه دولتمردان در همراه کردن مردم با پیاده‌سازی فرهنگ رعایت کرونا نقش داشتند، تشریح کرد: معمولا وقتی کسی چیزی را باور کند، می‌تواند آن را به دیگران القا کند و درصد بالایی از مردم ما برای دریافت اطلاعات مرتبط با بیماری به صداوسیما یا وزارت بهداشت رجوع کردند و معتقدم هرسازمانی صادقانه به مردم خدمت ارائه دهد، مردم هم از پروتکل‌ها تبعیت می‌کنند.

لاری درباره کاهش مقطعی بیماری کرونا در یک دوره و افزایش دوباره آن گفت: در تاریخ دنیا هم در بیماری سارس و مرس این موضوع سابقه داشته که در دوره‌ای افت آمار داشتند و عادی‌انگاری در جامعه اتفاق افتاد. وقتی مباحث اقتصادی پیش آمد و پروتکل‌ها نادیده گرفته شد، این بیماری افزایش یافت.

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در یک برنامه رادیویی گفتگو می‌کرد، افزود: کشورهای موفق در زمینه کرونا محدودیت‌های خود را افزایش دادند، اما اگر ما محدودیت‌ها را کم و فاصله اجتماعی را رعایت نکنیم شاهد شیوع بیشتر بیماری هستیم. در حال حاضر نیز ملزم به رعایت پروتکل‌ها هستیم.

لاری با اشاره به آخرین بحث در مصوبه ستاد ملی کرونا اظهار کرد: روی دقت بیشتر در رعایت پروتکل‌ها تأکید شد و کمیته مرکزی در ستاد ملی تشکیل شد و زیر نظر کمیته امنیتی اجتماعی است و قرار شد کمیته‌های مختلف در اصناف تشکیل شود و شهرستان‌ها گزارش هفتگی بدهند.

وی یادآوری کرد: مردم بهترین ناظر برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند و می‌توانند از راه تلفن‌های ۱۹۰ رعایت نکردن بهداشت را خبر دهند و به جز این هر کسبه‌ای که کد شناسایی داشته باشد و مردم دوربین موبایل خود را روی آن بگیرند، ۴ سؤال می‌آید و به کمک آن می‌توانیم ارزیابی کنیم و این به سامانه وزارت بهداشت فرستاده می‌شود و می‌توانیم ارزیابی نسبت به صنوف برای اجرای پروتکل‌ها داشته باشیم.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: اصناف هم موظفند که بر صنف خود نظارت کنند و به تمهیدات سازگاری با کرونا عمل کنند، اما بحث فرهنگ و باور مردم خیلی مهم است و دیدیم که ۱۳ فروردین بیرون نیامدند.

لاری درباره برگزاری کنکور در زمان مقرر با توجه به دوران شیوع کرونا گفت: کنکور اواخر مرداد است و هنوز در حال تصمیم‌گیری هستند و نتیجه آن امروز یا فردا باید اعلام شود.

وی در خصوص کنکور دکترا نیز توضیح داد: برای کنکور دکترا نیاز به خوداظهاری است و برای کسانی که ناقل مثبت باشند، اتاق ایزوله در نظر گرفته شده و تعداد حوزه‌های آنان ۴۰ درصد افزایش داشته و پروسه ورود و خروج آنها طولانی‌تر شده است و افراد باید جدا وارد شوند و علاوه براین، فاصله صندلی‌ها یک و شش دهم متر شده است و از حوزه‌هایی استفاده کرده‌اند که حیات و فضای باز دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز