خبرگزاری کار ایران

انهدام باند قاچاق سلاح با کشف۲۰۰ قبضه اسلحه جنگی در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۱۶۸

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان، از انهدام باند سازماندهی شده قاچاق سلاح به مرکز کشور و کشف ۲۰۰ قبضه اسلحه جنگی از آنان در یک عملیات پیچیده و هوشمندانه توسط ماموران پلیس امنیت عمومی خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ" حسین حسین زاده" اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در راستای ارتقای امنیت عمومی و مقابله با مخلان نظم و آرامش جامعه با تلاش شبانه روزی و کارهای اطلاعاتی پیچیده از فعالیت باندی سازماندهی شده در زمینه قاچاق سلاح غیر مجاز به مرکز کشور مطلع شده و اقدامات لازم در خصوص شناسایی و دستگیری اعضای آن را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران سرانجام با اقدامات کاملاَ هوشمندانه  یک نفر از اعضای این باند را در حالی که به وسیله یک دستگاه خودروی کامیونت قصد ورود به استان اصفهان داشت شناسایی و دستگیر کرده و طی بازرسی دقیق از خودرو وی ۹۴ قبضه سلاح جنگی که به شکلی ماهرانه در قسمت بار خودرو جاساز کرده بود را کشف کردند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: در ادامه این عملیات، ۴ نفر دیگر از افراد مرتبط با باند مربوطه دستگیر و ۱۰۶ قبضه اسلحه جنگی دیگر نیز از آنان کشف شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در مجموع این عملیات ۵ قاچاقچی سلاح دستگیر و ۲۰۰ قبضه سلاح جنگی کشف شد، گفت: این سلاح ها هم وزن سبکی دارند هم دارای حجم کمی بوده و هم دارای قدرت آتش بالایی هستند و استفاده از آنها برای افراد عادی بسیار خطرناک است.

سرهنگ حسین زاده تصریح کرد: مجموعه فرماندهی انتظامی استان اصفهان و خصوصاً پلیس امنیت عمومی این فرماندهی، مصمم هستند که با قاچاقچیان،دارندگان و استفاده کنندگان سلاح با نهایت صراحت و قاطعیت مبتنی بر قانون برخورد و این افراد را به مراجع قضائی معرفی کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه سلاح های مکشوفه از مرزهای غربی کشور وارد شده اند اظهار داشت: البته نیروهای مرزبانی نیروی انتظامی در مرزهای غربی برخورد های بسیار جدی و قاطعی با قاچاقچیان سلاح صورت می دهند اما به واسطه طولانی بودن مرزها و برخی علل و عوامل دیگری که وجود دارد بخشی از سلاح هایی که قاچاقچیان سعی می کنند به کشور وارد کنند در مرکز کشور توسط ماموران نیروی انتظامی کشف می شود که کشفیات ما در استان اصفهان هم بسیار قابل توجه است و نسبت به ۱۰۰ روز مشابه سال قبل نزدیک به ۱۵۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان به کسانی که تصاویر قدرت نمایی خود با سلاح سرد و گرم را در فضای مجازی منتشر می کنند هشدار داد و گفت: برخورد قانون و پلیس با این افراد در نهایت قاطعیت و صراحت است و طی یک ماه گذشته نیز چندین نفر از این افراد شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شده که با قرار بازداشت موقت در زندان به سر می برند و به این گونه افراد هشدار می دهیم که رصد پلیس به صورت مداوم انجام می شود و با این چنین افرادی برخورد های جدی و قاطعانه صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز