خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با ایلنا:‌

ارائه راهکارهای عبور از بحران کرونا به مسئولان/ باید از دانشمندان و متخصصان کمک گرفت

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۱۱۶

رییس دانشگاه تهران از ارائه راهکارهای عبور از بحران کرونا به مسئولان خبر داد و گفت: باید از دانشمندان و متفکرانی که صاحب تخصص هستند، کمک گرفت.

«محمود نیلی احمدآبادی» رییس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره درخواست دولت مبنی بر کمک دانشگاه‌ها برای دوران پساکرونا،‌ گفت: ما در حال حاضر نیز این کار را انجام می‌دهیم، پیش‌تر خوشه‌های فکری بین دانشگاه‌های بزرگ ایران در حوزه اقتصاد و علوم اجتماعی تشکیل شده و ما تقریبا هر ماه به طور مشترک هر هفته در دانشکده‌ها جلسه‌های مربوط به آن را برگزار می‌کنیم.

وی بیان کرد‌:‌ در واقع طی این جلسات شرایط کشور رصد می‌شود و همکاران ما هم سعی می‌کنند که راهکارها را هم به دولت و‌ آقای لاریجانی رییس قبلی مجلس که خیلی علاقه‎مند به این موضوع بودند و همچنین به نماینده‌ وی که همواره در جلسات شرکت می‌کردند و به مسئولان دستگاه‌های دولتی و به حجت‌الاسلام ابوترابی امام جمعه موقت تهران ارائه می‌کردیم که در این جلسات حضور داشتند.

رییس دانشگاه تهران گفت: همچنین دستگاه‌های مختلفی از همکاران ما به صورت منفرد،‌ دعوت می‌کنند تا گزارشات را ارائه دهند و مذاکره کنند. به طور کلی این گزارشات نه صرفا برای پس از کرونا بلکه اکنون که در بحران هستیم نیز این برنامه‌ها و گزارشات در حال تهیه است.

وی افزود: این اقدامات و گزارشات کمک بسیار خوبی خواهد بود، زیرا موضوع کرونا نامشخص بوده و وضعیت مبهم است، از طرفی کسی تجربه‌ای در خصوص آن ندارد، اینجاست که باید از دانشمندان و متفکرانی که صاحب تخصص هستند، کمک گرفت.

نیلی احمدآبادی در واکنش به تقلب در امتحانات مجازی اظهار داشت: اینکه تقلب در آزمون‌های مجازی از سوی دانشجویان دانشگاه تهران انجام شده باشد، برای ما محرز نیست. اگر هم چنین رفتاری از سوی دانشجویان دانشگاه تهران رخ داده باشد، برابر آیین نامه با آنها برخورد خواهد شد.

رییس دانشگاه تهران گفت: ما سعی کردیم از طریق سامانه‌های آموزشی که داریم دانشجو را رصد کنیم، در عین حال سوالات هم به گونه‌ای داده شد که امکان تقلب را به حداقل برساند. ما فکر نمی‌کنیم آزمون‌های مجازی خیلی گسترده باشد، زیرا یک سری از امتحانات ما به شکل حضوری برگزار شد.

وی افزود: ‌آن دسته از امتحاناتی که به شکل حضوری برگزار شد با همکاری دانشگاه پیام نور صورت گرفت و ما از ظرفیت دانشگاه پیام نور برای آزمون‌ها استفاده کردیم. فکر می‌کنم تقلب در مابقی امتحاناتی که با تمهیدات انجام دادیم،‌ حداقل بوده باشد البته من فعلا گزارشی از تقلب دانشجویان در امتحانات مجازی دریافت نکردم.

نیلی احمدآبادی در پاسخ به این سوال که آموزش مجازی چقدر هزینه به دانشگاه تهران تحمیل کرده است؟ گفت: از لحاظ زمانی،‌ وقتی که اساتید صرف می‌کنند؛ خیلی بیشتر از گذشته است، ‌زیرا تهیه مطالب برای کلاس آنلاین و ارائه درس نسبت به شیوه حضوری متفاوت و خیلی زمانبر بوده است.

وی خاطر نشان کرد: ‌ضمن اینکه ما ناچار بودیم، سامانه‌هایمان را گسترش بدهیم،‌ این گسترش سامانه‌ها هزینه‌های زیادی را به دانشگاه تحمیل کرده، از تامین سرور گرفته تا پهنای باند و سامانه‌هایی که باید برای آزمون‎ها و کلاس‌های مجازی در نظر گرفته می‌شده،‌ همگی هزینه‌های زیادی داشتند، اما در حال حاضر برآوردی از میزان هزینه‌ها نداریم.

رییس دانشگاه تهران در پایان اظهار داشت: دانشگاه سعی کرد علی‌رغم محدودیت‌های مالی تمام توان خودش را به کار گیرد که کلاس‌های دانشجویان به خوبی برگزار شود و از کیفیت آموزش کاسته نشود، این روند همچنین در حوزه پژوهش و دفاع پایان‌نامه نیز مورد تاکید بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز