خبرگزاری کار ایران

به منظور بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان خارجی صورت پذیرفت؛

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت علوم و وزارت تعاون

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۱۰۲

تفاهم ‌نامه صدور پروانه کار موقت محققان خارجی، پسادکتری و استاد وابسته خارجی بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به امضاء رسید.

به گزارش ایلنا، حسین سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه اظهار داشت: بهره‌مندی از توانمندی نخبگان علمی کشورهای دیگر، انتقال دانش و فناوری و تبادل نوآوری با محققان خارجی با یک مانع جدی مواجه بود و آن چیزی نبود جز منع قانونی صدور پروانه کار موقت برای این دسته از محققان؛ لذا با عنایت به درخواست دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و به ویژه دانشگاه‌های بزرگ، موضوع در دستور کار وزارت علوم و کارگروه آیین نامه بند (الف) |ماده ۶۴ قانون برنامه ششم توسعه قرار گرفت.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل افزود: با عنایت به پیگیری مستمر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و صحبت‌هایی که ایشان در این زمینه با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتند، قرار شد کمیته‌ای برای تدوین و تنظیم تفاهم‌نامه شکل گیرد و تفاهم نامه‌ای که امروز به امضاء رسید، حاصل تلاش‌های مجموعه همکاران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ویژه اداره اشتغال اتباع خارجی آن وزارت است.

عیسی منصوری، معاون توسعه و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم گفت: پارادایم جهانی به گونه‌ای است که دیگر نمی‌توان از راه‌های سنتی به جوابی رسید و در آینده کشوری پیشرفته است که در حوزه علمی اقتدار داشته باشد. اطمینان دارم که این تفاهم‌نامه، مزیت‌های مستقیم و غیر مستقیمی برای پیشرفت کشور خواهد داشت.

تفاهم‌نامه صدور پروانه کار موقت برای محققان خارجی فرصت مطالعاتی و پسادکتری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در ۷ ماده به امضا رسید. هدف از اجرای این تفاهم‌نامه، فراهم کردن تسهیلات لازم برای حضور و بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان خارجی به ویژه کشورهای اسلامی برای ارتقای سطح کیفی آموزش عالی کشور می‌باشد.

بر اساس این تفاهم‌نامه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به درخواست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، پروانه کار موقت سه ماهه را برای اتباع بیگانه به صورت فوری صادر می‌کند و اعتبار آن برای مدت دو سال قابل تمدید است.

به موجب ماده ۵ تفاهم‌نامه، موسسه متقاضی صدور پروانه کار برای محققان خارجی باید درخواست خود را به مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم ارسال کنند تا مراحل لازم برای صدور پروانه انجام شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز