خبرگزاری کار ایران

دستگیری اعضای باند فروش شمش‌های تقلبی

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۰۸۲

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران از دستگیری اعضای باند ۶ نفره خرید و فروش شمش طلای تقلبی به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور گفت: اوایل تیرماه امسال کارآگاهان اداره سیزدهم با رصدهای اطلاعاتی مطلع شدند، افرادی با همکاری یکدیگر در حال خرید و فروش شمش طلا به قیمتی بسیار پایین تر از قیمت واقعی بازار هستند.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان اداره سیزدهم معاونت مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی بررسی موضوع را بر عهده گرفتند و در تحقیقات پلیسی دریافتند متهمان با افتتاح دفتر فروش سیم و کابل برق در محدوده  «میرداماد» قطعات شمس های طلا را به صورت جزئی و عمده می فروشند، افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی، کارآگاهان دو قطعه از شمسهای طلایی را که متهمان به خریداران خود فروخته بودند به دست آوردند و در بررسیهای کارشناسی مشخص شد که شمسهای طلا تقلبی و فاقد عیار است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران گفت: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، یکی از خریداران شمسهای طلا به پلیس آگاهی مراجعه و اظهار داشت، متهمان مدعی هستند، یک هزار قطعه شمش طلا در اختیار دارند و حاضر هستند با قیمتی بسیار پایین تر از قیمت واقعی بازار به علت قاچاق بودن شمسهای طلا آن را بفروشند و به جای دریافت ۷ میلیارد ریال به ازای هر شمس ۳ میلیارد ریال اخذ کنند.

سرهنگ تقی پور اظهار کرد: با هماهنگی مقام قضائی اکیپی از کارآگاهان اداره سیزدهم برای دستگیری متهمان به نشانی اعلامی اعزام و موفق شدند، ۲ تن از متهمان را که در حال فروش ۵۰ طعه شمسهای طلای تقلبی به ارزش ۳ میلیارد ریال  بودند دستگیر و در ادامه عملیات پلیسی ۴ تن از اعضای دیگر این باند را که در داخل اتاقی پنهان شده بودند، دستگیر کنند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه در بررسی های بیشتر کارآگاهان موفق شدند، یک کیسه خاک مخلوط به فلزهای مختلف زرد رنگ و یک قطعه فلز زرد رنگ کشف کنند، گفت: متهمان در ابتدا مدعی بودند که کیسه خاک حاوی خاک معدن و قطعه فلز زرد رنگ شمس طلا است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران، با اشاره به اینکه متهمان در آخرین معامله شان قصد داشتند، ۱۵۰ میلیارد ریال طلای تقلبی را به یکی از خریداران طلا بفروشند، اضافه کرد: اعضای این باند برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی انتقال و به جرم ارتکابی در همان تحقیقات اولیه اعتراف کردند و روانه زندان شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز