خبرگزاری کار ایران

جمع‌آوری بخاری‌های نفتی و مدارس خشتی و گلی در خراسان شمالی

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۸۶۵

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: تمام بخاری‌های نفتی در کشور که زیر ساخت‌های گازی داشتند جمع آوری شدند و فقط ۴ درصد کلاس‌های درس با بخاری های نفتی کار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم انعقاد تفاهم نامه میان سازمان نوسازی مدارس کشور و استاندار خراسان شمالی برای ساخت و تامین فضاهای آموزشی این استان به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد.مهرالله رخشانی مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور در این مراسم گفت:  همکاران ما در استان خراسان شمالی توانستند تعداد قابل توجهی از بخاری‌های نفتی را جمع کنند و در برنامه بعدی جمع آوری بخاری‌های گازی غیراستاندارد را در دست اقدام داشتند.

وی در ادامه بیان کرد:‌ این اقدام از سال گذشته از خراسان شمالی آغاز شد، وضعیت در این استان هم بسیار نامناسب بوده،‌ به تعبیر دیگر شرایط به گونه‌ای نبود که زیرساخت‌ها به راحتی برای برچیدن بخاری‌های نفتی فراهم باشد. این مناطق نه برق داشتند و نه گاز،  اما با دستوری که استاندار دادند به گاز و برق مناطق رسیدگی شد.

رخشانی مهر افزود: کلیه بخاری‌های نفتی در کشور که زیر ساخت‌های گازی داشتنند جمع آوری شدند،‌ و فقط ۴ درصد کلاس‌های درس با بخاری های نفتی کار می‌کنند و تا پایان سال آنهایی که امکان دارد جمع آوری خواهند شد اما خوشبختانه ما در خراسان شمالی دیگر بخاری نفتی و گازی نداریم.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور خاطرنشان کرد: همچنین در جمع آوری کلاس‌های درسی سنگی باید گفت که دیگر کلاس درس سنگی در این استان نداریم و با مساعدت مدیران استانی برنامه‌های جمع آوری میسر شد.

وی افزود: تعداد مدارس نیازمند مقاوم سازی در این استان بالاست و باید بتوانیم آن را کاهش دهیم و به میانگین کشوری برسانیم. از این رو امروز  با همین هدف تفاهم نامه‌ای با در نظر گرفتیم و رقم ۲۰۰ میلیارد تومان برای این کار اختصاص خواهد یافت.

رخشانی مهر گفت: ۵۰ درصد از این هزینه را استانداری استان خراسان شمالی و ۵۰ درصد مابقی آن از محل اعتبارات سازمان نوسازی مدارس تامین خواهد شد.

وی درباره طرح آجر به آجر توضیح داد: ما طرح ویژه آجر به آجر را داریم که وزیر آموزش و پرورش و شورای عالی آموزش و پرورش برای این طرح ملی بسیج شدند و با این طرح می‌تواند جامعه هدف خیرین را گسترش دهد. در حال حاضر حدود ۳۰ هزار خیر ثبت شده در سامانه نوسازی داریم  که از سال گذشته بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان از سوی خیرین در حوزه مدرسه سازی تعهد داده شده و پیش بینی می‌کنیم تا آخر سال این عدد تا ۴۰ درصد رشد کند.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: اگرچه در سال‌های گذشته خیرینی داشتیم که تا ۷۰ میلیارد تومان هم برای مدرسه سازی کمک کردند اما الان دنبال این هستیم که به خرده کمک‌ها نیز در امر مدرسه سازی برسیم.

اختصاص ۱۴ هکتار زمین با کاربری آموزشی

محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی در ادامه این برنامه اظهار داشت: نامگذاری امسال با عنوان جهش تولید،‌ می‌تواند در جهش عمل و دیدگاه نیز باشد؛ یکی از سازمان‌هایی که در آن تلاش و پویایی را دیدیم سازمان نوسازی مدارس بوده است. نگاه این سازمان این بوده که بتوانند مشکلات را حل کنند، از این رو سازمان نوسازی یکی از فضاهایی بوده که بیشتر ما را ترغیب کرده تا بتوانیم خدمت گذاری بهتری به مردم داشته باشیم.

وی افزود: ما پروژه‌‌های بسیاری را برای اولین بار در استان خراسان شمالی داشتیم اما استان برای پویایی و حرکت لازم دارد که فضای مدارس آن به خوبی تعریف شود. ما ۱۴ هکتار را با کاربری آموزشی به ساخت و ساز مدارس تخصیص دادیم که طی تفاهم نامه امروز به امضا خواهد رسید.

شجاعی گفت: طرح آجر به آجر را باید به سمتی ببریم که خانواده‌هایی که درآمد اندکی دارند اما می‌خواهند به سمت مدرسه سازی بروند، نیز بتوانند نقش خود را ایفا کنند. مدرسه سازی می‌تواند یکی از بناهای ماندگار باشد و با طرح آجر به آجر می‌توان خیرین را به جمعیت میلیونی رساند.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: ۴۳ درصد فضای استان ما بافت روستایی است و نرخ سنی زنان در این استان‌ ۳۰ سال است که اغلب آنها نیز مشغول به کار هستند.  همچنین نرخ باسوادی آنها از سایر استان‌های کشور پایین‌تر است و تلاش داریم که نرخ با سوادی را در استان به سطح متوسط برسانیم.

جمع آوری ۱۲۲ مدرسه خشتی و گلی در خراسان شمالی

امین فلاح مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی در ادامه این جلسه بیان کرد: خراسان شمالی ۱۶۰ هزار دانش آموز در ۹ منطقه آموزشی و با ۱۵۴۶ فضای آموزشی دارد. ۱۱ درصد مدارس این استان تخریب،‌۳۹ مستحکم و ۵۰ درصد نیازمند مقام سازی هستند.

وی ادامه داد: با دستور استاندار استان خراسان شمالی و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور، جمع‌آوری بخاری‌های نفتی در این استان انجام شود و توانستیم کمتر از یک ماه و شاید تا ۲۷ روز بخاری‌های نفتی در خراسان شمالی را جمع آوری کنیم.

فلاح گفت:‌ ما در استان خراسان شمالی ۱۲۲ کلاس خشت و گلی داشتیم که شروع به برچیدن آنها کردیم و در سال ۹۷ جشن برچیدن مدارس خشتی و گلی را گرفتیم. همچنین توانستیم کمتر از سه ماه با اعتبار بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال مدارس سنگی استان را جمع آوری کنیم.

وی درباره جمع آوری بخاری‌های گازی استان خراسان شمالی گفت: ما همچنین جمع آوری بخاری‌هایی گازی در ۲۸۲ مدرسه را داشتیم که با ۱۲۰ میلیارد ریال جمع آوری شد. علاوه براینها حدود ۳۵ میلیارد برای استاندار سازی مداس تا الان صرف شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز