خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

واریز وام ۶ میلیونی برای تعدادی از رانندگان تاکسی پایتخت/ تاکسیران‌های دارای علائم کرونا با حمایت‌های معیشتی تاکسیرانی قرنطینه می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۷۹۳

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی پایتخت از واریز وام ۶ میلیون تومانی برای تعدادی از رانندگان تاکسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سازمان تاکسیرانی تهران با توجه به شیوع کرونا دو طرح را در راستای اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی انجام داد. نخست تعداد سرنشینان تاکسی‌ها را از 4 نفر به سه نفر کاهش داد و همچنین کرایه نفر چهارم را بین سه مسافر دیگر سرشکن کرد. تاکسیرانی برای این منظور برچسب‌گذاری تاکسی‌ها را به صورت دو نرخی اجرا کرد. دو نرخی کردن کرایه‌ها از خرداد ماه آغاز شده است، اما طولانی شدن این اقدام باعث شده تا کرایه های نامتعارفی از شهروندان در برخی خطوط دریافت شود. 

«علیرضا قنادان» مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت نصب برچسب‌های کرایه سال جاری در تاکسی‌ها و اخذ کرایه از مسافران گفت: فرایند توزیع برچسب‌های تاکسی به صورت تدریجی انجام می‌شود و این فرایند در سال‌های گذشته که حتی نگرانی ملاحظات بهداشتی نبود نیز معمولا بیش از یک ماه طول می‌کشید. 

او با بیان این مطلب افزود: ‌امسال به دلیل ملاحظات فاصله‌گذاری اجتماعی فراخوان تاکسی‌ها برای نصب برچسب کرایه به صورت تدریجی انجام شده است به طوری که برچسب‌گذاری در تاکسی‌های گردشی دو هفته دیرتر از خطوط آغاز شد. اکنون بیش از ۶۰ درصد تاکسی‌ها برچسب‌ها را دریافت کرده‌اند و چنانچه شهروندان به دریافت کرایه مازاد توسط تاکسی خاصی اعتراض داشته باشند‌، می‌توانند شماره تاکسی را به شماره ۱۸۸۸ گزارش دهند تا به اعتراض‌شان رسیدگی شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران در پاسخ به سوالی درخصوص نظارت تاکسیرانی در این مورد گفت: عوامل کنترل و نظارت تاکسیرانی در تمامی پایانه‌های ۴۸ گانه مستقر هستند و اگر نیاز به رسیدگی باشد‌، شهروندان در پایانه‌ها می‌توانند با مراجعه حضوری در مبدا و یا مقصد اعتراض خود را اعلام کنند تا به آن رسیدگی شود. 

کاهش ۵۰ درصدی شکایات از تاکسیرانی 

قنادان با اشاره به آمار شکایات در ۳ ماهه نحست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ادامه داد: آمار شکایات ثبت شده در سامانه ۱۸۸۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است. 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران درخصوص رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در تاکسی‌های پایتخت نیز بر لزوم سوار کردن حداکثر ۳ نفر در تاکسی‌ها تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی سوار کردن بیش از ۳ نفر در تاکسی‌ها تخلف است و اگر شهروندان با چنین اتفاقی روبرو شدند، با گزارش متخلف احتمالی بلافاصله به مساله رسیدگی می‌شود، چرا که سازمان تاکسیرانی در مورد اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی بسیار حساس است و اگر عوامل کنترل و نظارت تاکسیرانی چنین مساله‌ای را ببینند، بلافاصله با آن برخورد می‌کنند، چرا که هیچ تاکسی اجازه ندارد، بیش از سه نفر مسافر تحت هیچ شرایطی سوار کند. 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی همچنین از شهروندان درخواست کرد تا آن‌ها نیز سوار تاکسی‌هایی نشوند که در صندلی پشت آن دو نفر نشسته‌اند، گفت: اگرچه کنترل شدیدی بر این موضوع داریم، اما از شهروندان هم تقاضا می‌کنیم به خاطر سلامتی خودشان چنانچه  یک تاکسی خواست بیشتر از ظرفیت قانونی مسافرگیری کند، خودشان سوار نشوند. 

قنادان در پاسخ به این سوال که تاکسیرانی نیز باید به این مساله نظارت بیشتری داشته باشد، تصریح کرد: بحمدلله وضعیت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در تاکسی‌ها خیلی مناسب‌تر از روزهای اولیه شده و در این قسمت میزان گزارشات تخلف خیلی کمتر است. 

او همچنین درخصوص رعایت استفاده از ماسک در بین رانندگان تاکسی گفت: بیش از ۸۰ درصد رانندگان از ماسک استفاده می‌کنند و از این هفته اگر راننده‌ای از ماسک استفاده نکند، دفعه اول به صورت ارشادی تذکر داده می‌شود و اگر باز هم رعایت نکند ثبت تخلف و جریمه می‌شوند. 

نصب بیش از ۱۸ هزار کاورجداکننده برای تاکسی‌ها

قنادان همچنین درخصوص نصب کاورهای محافظ برای رانندگان تاکسی اظهار داشت: نصب کاورها ادامه دارد و رانندگان می‌توانند با ثبت درخواست در باشگاه رفاه تاکسیرانان به صورت رایگان از این کاورها بهره‌مند شوند. 

او به دلایل کاهش تقاضا در خصوص کاورهای جدا کننده در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: یکی از دلایلی که باعث شده تا تقاضای تاکسی‌ها برای نصب کاورها کمتر شود، گرمای هوا است و برخی از رانندگان به همین دلیل تمایلی برای نصب ندارند، اما همچنان از رانندگان تقاضا داریم نسبت به نصب آن اقدام کنند. 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۸هزار کاورجداکننده برای تاکسی‌ها نصب شده است.  

او درخصوص آخرین آمار ابتلا به کرونا در بین رانندگان تاکسی نیز گفت: ۸۰ درصد ابتلاها در اسفندماه ۹۸ رخ داد و بعد از عید در حدود ۲۰ درصد رانندگان به کرونا مبتلا شدند. در دوره جدید هنوز اطلاعات جمع‌بندی نشده است. 

او با بیان اینکه رانندگانی که با علائم ابتلا به تاکسیرانی مراجعه کنند تحت پوشش قرار می‌گیرند در خصوص غربالگری رانندگان تاکسی گفت: برای ما مهم است فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شده و کسانی که با علائم کرونا هستند با حمایت‌های معیشتی سازمان، قرنطینه شوند.

واریز وام ۶ میلیونی برای تعدادی از رانندگان

قنادان همچنین درخصوص دریافت وام ۶ میلیونی که برای ۳۰ هزار راننده تاکسی ارسال شده است، گفت: با توجه به اینکه متولی موضوع از سوی دولت، وزارت رفاه است ما در سازمان تاکسیرانی به جزییات زمان دریافت تسهیلات و تعداد دقیق متقاضیان دسترسی نداریم‌، چرا که تمامی اطلاعات در اختیار وزارت رفاه است و تنها به ما اعلام شده است که برای چه تعداد از مشمولان پیامک اطلاع‌رسانی صادر شده است، اما بر اساس برخی اخباری که از تاکسیرانان به دستمان رسیده، مبلغ تسهیلات برای تعدادی از رانندگان واریز شده است. 

قنادان همچنین با بیان اینکه در حال حاضر امکان ثبت نام برای رانندگان فاقد بیمه تامین اجتماعی نیز صادر شده است، گفت: با توجه به اطلاعات واصله در هفته جاری اطلاعات رانندگان فاقد بیمه تامین اجتماعی نیز در سامانه کارا وزارت رفاه بارگذاری شده و تمامی تاکسیران‌ها می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز