خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

ستاد ملی مقابله با کرونا مخالفتی با برگزاری آزمون دکتری ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۴۶۶

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:‌ ستاد ملی مقابله با کرونا در حال حاضر مخالفتی با برگزاری آزمون دکتری ندارد.

علی کریمی، فیروز جایی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‎وگو با خبرنگار ایلنا، درباره به تعویق افتادن کنکور سراسری سال ۹۹ جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا در کشور گفت: نظر نهایی در رابطه با برگزاری کنکور سراسری سال ۹۹ و همه تجمع‌هایی که اجتماع افراد را در پی دارد، به عهده ستاد ملی مقابله با کرونا است. از این رو اگر ما، سازمان سنجش آموزش کشور و یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  نظری بدهیم این نظر در حد پیشنهاد و به شکل مشورتی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به هرحال سلامتی دانش آموزان و داوطلبان از همه چیز برای ما مهم‌تر است و طبق مقررات همه باید منتظر باشیم تا ستاد مقابله با کرونا در این زمینه تصمیم‌گیری و اظهار نظر کند.

کریمی فیروزجایی در ادامه بیان کرد: البته از الان هم زود است که  در رابطه با کنکور سراسری ۹۹ که در مرداد ماه امسال برگزار می‌شود تصمیم‌گیری شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته برای برگزاری آزمون دکتری که در همین هفته برگزار می‌شود شرایط متفاوت است زیرا جمعیت در این آزمون، نسبت به کنکور سراسری که در مرداد برگزاری می‌شود، کمتر است و کنکور سراسری در آخر مرداد سال جاری برگزار می‌شود و چون تا آن زمان فاصله داریم، باید منتظر باشیم تا ببینیم ستاد ملی مقابله با کرونا چه تصمیمی خواهد گرفت.

وی افزود:‌ نکته دوم این است که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش مدعی هستند که می‌‎توانند سامانه‌ای طراحی کنند که بیش از ۵۰ درصد داوطلبان دیگر نیازی به حضور در جلسه کنکور سراسری نداشته باشند و بتوانند در آن سامانه دانشگاه محل تحصیل و مورد علاقه‌شان را که مبتنی بر سیاست بومی گزینی است انتخاب کنند.

کریمی درباره این سامانه توضیح داد: داوطلبان از طریق این سامانه در واقع با سوابق تحصیلی وارد دانشگاه می‌شوند.  به گفته وزیر علوم در کنکور رقابت برای ۲۵ درصد از صندلی‌ها است و برای ۷۵ درصد صندلی‌ها رقابتی نیست و بر اساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه خواهند شد. پس خوب است که خانواده‌ها اگر چنین سامانه ای طراحی شد به آن مراجعه و سپس دانشگاه محل تحصیل فرزندانشان را انتخاب کنند و دیگر نیازی به حضور این همه جمعیت در جلسه کنکور نباشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر هم بناست که کنکور سر موعد مقرر برگزار شود طبیعی است که با حفظ فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و موارد مدنظر ستاد ملی مبارزه با کرونا باشد.

وی درباره پروتکل‌هایی که سازمان سنجش آموزش کشور در نظر گرفته است، توضیح داد: پروتکل‎ها باید با تایید ستاد ملی مقابله با کرونا باشد و قطعا هر تصمیمی که راجع به کنکور گرفته می‌شود باید زیر نظر ستاد ملی مقابله با کرونا صورت بگیرد. از این رو خانواده‌ها نگران نباشند، برگزاری آزمون تجمع افراد را در پی دارد از این رو قطعا ستاد ملی مقابله با کرونا این مساله را زیر ذره بین دارد و تمام موارد و پروتکل‌ها برای آن رعایت خواهد شد.

وی افزود:‌ آزمون دکتری با جمعیتی کم برگزاری می‌شود و می‌توان آن را راحت برگزار کرد و دغدغه‌ای برای آن نیست. حساب این آزمون با کنکور سراسری متفاوت است از این رو کنکور سراسری زیرساخت‌های جدی‌تری را در کشور برای رعایت پروتکل‌ها طلب می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ اکنون بیشترین دغدغه ما کنکور سراسری است و درباره مابقی آزمون‌ها به عقیده من خیلی نگرانی وجود ندارد زیرا جمعیت داوطلبان کم است و مراکز برگزار کننده می‌توانند با تمهیدات این آزمون را برگزار کنند. اما باید منتظر باشیم تا ببینیم که تصمیم نهایی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره برگزاری کنکور سراسری چیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز