خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان بهزیستی:

۲۰ نفر از فرزندان بهزیستی به کرونا مبتلا شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۳۷۴

رییس سازمان بهزیستی گفت: تاکنون ۲۰ نفر از فرزندان بهزیستی به کرونا مبتلا شده‌اند و خوشبختانه تاکنون موارد فوتی در بین فرزندان بهزیستی نداشتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قبادی دانا درباره وضعیت مراکز بهزیستی در مدت شیوع کرونا در کشور گفت: یکی از گروه‌های در معرض آسیب در بیماری کرونا سالمندان، افراد دارای معلولیت و بیماران خاص است و از همین رو توجه ما به مراکز نگهداری شبانه‌روزی دو چندان شد و ما از  ۵ بهمن ماه اولین بخشنامه برای همه مراکز اعلام کردیم. گرچه بخشنامه وزارت بهداشت با تاخیر بود، اما شروع زودهنگام و ابلاغ بیش از ۸۰ دستورالعمل تخصصی به تفکیک مراکز مختلف صورت پذیرفت و مهدهای کودک و مراکز روزانه تعطیلی شد و طبق مصوبه ستاد ملی کرونا پس از بازگشایی پذیرش با محدودیت انجام شد.

وی ادامه داد: قرنطینه بیماران مشکوک را پیگیری کردیم. همچنین در ارتباط با مراکز سعی کردیم که اتاق‌های ایزوله ایجاد شود و از پذیرش توانخواهان جدید پیشگیری کردیم همچنین ممنوعیت ملاقات نیز  پیش‌بینی شد.

رییس سازمان بهزیستی با اشاره به کل مبتلایان به بیماری کرونا در کشور تصریح کرد: در مراکز نگهداری شبانه‌روزی و دیگر مراکز بهزیستی هزار و ۳۳۳ نفر مبتلا به بیماری کرونا شناسایی شدند که از این تعداد ۴۵۶ نفر در حال درمان هستند و همچنین از ابتدای کرونا تاکنون ۱۳۳ نفر از این افراد جان خود را از دست داده‌اند و اگر بخواهیم به نسبت فوتی‌های کشور بررسی کنیم از حدود ۱۲ هزار و ۴۴۷ نفر که فوت شده‌اند رقم ۱۳۳ نفر حدود یک درصد از کل فوتی‌ها را تشکیل می‌دهد.

وی درباره کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی گفت: تاکنون ۲۰  نفر از فرزندان بهزیستی به کرونا مبتلا شده‌اند و خوشبختانه تاکنون موارد فوتی در بین فرزندان بهزیستی نداشتیم و ۱۴ نفر در حال درمان هستند و ۶ نفر نیز که ابتلای قبلی داشتند و بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز