خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

دانشگاهیان باید عادت‌های جدید در سبک زندگی دانشگاهی به وجود بیاروند

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۳۶۸

وزیر علوم گفت: جامعه دانشگاهی باید عادت‌های جدید در سبک زندگی دانشگاهی به وجود بیاورند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ ‌منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست خبری روسای دانشگاه‌های برتر کشور گفت: شیوع کرونا در کشور هم فرصت‌ها و هم چالش‌هایی را ایجاد کرده است. آنچه که مهم بوده این است که کرونا یک پدیده جهانی است و در دنیا به شکل گسترده‌ای هم تجربیات جدید را ایجاد می‌کند و هم تصمیم‌گیری‌ها و مدیریت‌های جدید را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: لذا ما بخشی از این جمع هستیم و حتما توجه‌ما به دستاورهای کلی که در دنیا اتفاق می‌افتد بسیار مهم است. چگونگی کنار آمدن با وضعیت فعلی بیشتر به توانمندی‌هایی که در هر عرصه و حوزه داریم برمی‌گردد و اینکه مردم چقدر با این وضعیت جدید همراه می‌شوند.

وزیر علوم بیان کرد:‌ ما در محیط‌های دانشگاهی قطعا فرصت و شرایط بهتری نسبت به مدیریت و فراهم کردن شرایط همراهی و همدلی در اختیار داریم. به هر حال این همه‌گیری همه شئون زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده و بخش آموزش و به طور خاص آموزش عالی نیز یکی از این موارد است.

غلامی گفت: دانشگاه‌های ما اعم از دانشگاه‌های بزرگ و کوچک با چالش ‌هایی رو به رو بوده و با مسائلی دست به گریبان هستند که نشان می‌دهد، این شرایط فرصتی شده تا تجربیات و توفیقات بهتری در مدیریت دانشگاه‌ها حاصل شود.

وی بیان کرد: تصمیماتی که در دانشگاه‌ها برای مدیریت بخش آموزش، پژوهش و سایر حوزه‌ها گرفته می‌شود حتما به دلیل تاثیر گذاری روی دانشجوها،‌ دانش آموختگان و خانواده‌های آنان می‌تواند آثار بیرونی هم داشته باشد که باید در تصمیم گیری‌ها به آن توجه کنیم.

وزیر علوم گفت: باید تلاش کنیم در مجموعه وظایف و اختیارات خودمان و آنچه که در شرایط فعلی نیازی داریم ریل گذاری‌های قانونی را انجام دهیم تا فرصت‌های بدست آمده را تبدیل به فرصت‌های احسنت کنیم.

وی گفت:‌ توجه به اینکه تاب آوری خرده سیستم‌های درون مجموعه آموزش عالی را بالا ببریم بسیار حائز مهم است، لذا از هیچ بخشی نباید غافل ماند. ما در حوزه آموزشی نشست تخصصی ویژه داریم و شاید با تجربه‌ای که در برگزاری چند نشست در سطح روسای دانشگاه‌ها داشتیم، بهتر است این نشست‌ها تکرار شود.

غلامی خاطرنشان کرد: جامعه دانشگاهی باید عادت‌های جدید در سبک زندگی دانشگاهی به وجود بیاورند. همچنین باید کمک کنیم این رفتارها و عادت‌ها منطبق با شرایط جدید و توان افزایی عادت‌های جدید شکل بگیرند. کارمندان و دانشجویان ما باید خود را با این شرایط جدید تطبیق دهند. ما نیز باید تلاش کنیم این زیرساخت‌ها را فراهم کنیم.

وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری در پایان گفت: قطعا چاره کار با توجه به اینکه عقبه گسترس این بیماری خیلی مشخص نیست و معلوم نیست تا چه زمانی این موضوع در کشور یا دنیا ادامه داشته باشد ما حتما وظیفه داریم بدون اینکه کارها را به آینده موکول کنیم،‌ بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز