خبرگزاری کار ایران

اعلام تمهیدات بهداشتی سازمان سنجش برای برگزاری آزمون‌های سراسری

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۳۰۳

سازمان سنجش آموزش کشور تمهیدات بهداشتی لازم جهت برگزاری آزمون‌های سراسری سال را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، باتوجه به شیوع ویروس کرونا و تبعات آن برای کشور و به تبع آن نظام آموزش عالی، دستورالعمل های بهداشتی با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برای اجرا به دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی مجری آزمون‌های سراسری ابلاغ شده است و مقرر گردید این شرایط خاص را مد نظر قرار دهند و تمهیدات لازم جهت ایجاد محیطی امن برای برگزاری مطلوب آزمون‌ها را فراهم نمایند که در ذیل به تعدادی از آنها اشاره خواهد شد. لازم به توضیح است که نظارت بر اجرای موارد بهداشتی با دقت نظر بیشتری توسط سازمان سنجش آموزش کشور صورت می پذیرد و لازم است داوطلبان نیز با همکاری و رعایت بهداشت فردی، حفظ فاصله فیزیکی و زدن ماسک، این سازمان را در برگزاری مطلوب آزمونها یاری کنند. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که زمان‌های برگزاری آزمون‌های سراسری با هماهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنظیم و توسط ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا تصویب و ابلاغ شده است.

به منظور مساعدت بیشتر به داوطلبان، تعداد حوزه‌های برگزاری آزمون‌ها در سال ۱۳۹۹ افزایش داشته است که در جدول زیر مشاهده می‌شود:

موضوع

دکتری

کارشناسی ارشد

آمار داوطلبان

سال 98

196437

655432

سال 99

179704

694417

تعداد حوزه‌های برگزاری

سال 98

105

164

سال 99

143

236

آمار توزیع داوطلبان و رشته‌های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد به تفکیک هر نیمروز برگزاری بصورت جدول زیر است.

ردیف

نیمروز

تاریخ

تعداد داوطلبان

1

صبح پنجشنبه

99/05/02

321504

2

عصرپنجشنبه

89499

3

صبح جمعه

99/05/03

283414

عوامل اجرایی و حفاظتی در صحت کامل سلامتی در اجرای آزمون همکاری خواهند داشت.

عوامل اجرایی در طول زمان برگزاری آزمون با رعایت فاصله بهداشتی و با  ماسک و دستکش به اجرای آزمون خواهند پرداخت.

یک نفر به عنوان کارشناس بهداشت و سلامت که تخصص‌های لازم را داشته باشد، تعیین شده است تا برای ارائه مشاوره‌های بهداشتی در حوزه فعالیت نماید.

مواد ضدعفونی کننده مورد استفاده از نوعی است که واکنش آلرژیک داوطلبان و عوامل اجرایی را به دنبال نداشته باشد.

انتخاب سالن آزمون، با گنجایش مناسب در نظر گرفته شده و صندلی‌ها با فاصله ۱۶۰ سانتی متر از هم، چیده شده است.

با ملاحظه وضعیت آب و هوا و آلودگی هوا، جهت بهبود وضعیت تنفس افراد، تمهیدات لازم از جمله تهویه مناسب، باز کردن درب و پنجره ها و ... اندیشیده شده است.

محل اصلی ورودی داوطلبان به سالن امتحان، به صورت مشخص و به فاصله مناسب از یکدیگر علامتگذاری شده است و داوطلبان می بایست روی هر خط و با رعایت فاصله اجتماعی مناسب مشخص شده(حداقل یک متر)برای ورود به سالن امتحان قرار گیرند.

۹- حوزه وکلیه تجهیزات، قبل از برگزاری هر نوبت از آزمون ضدعفونی می‌شود.

۱۰-  استقرار آمبولانس و تیم پزشکی با هماهنگی ستاد مدیریت بیماری کرونا در هر استان و آماده باش مراکز بهداشتی و  درمانگاه‌های شهرستان‌ها، در روزهای برگزاری آزمون و حوزه‌های رفع نقص کارت داوطلبان پیش بینی شده است.

۱۱-در خصوص بازرسی بدنی داوطلبان، فرد متولی به لباس گان، ماسک سه لایه، شیلد و دستکش لاتکس مجهز خواهد بود.

۱۲-اشیاء و سطوحی که اغلب لمس می‌شود نظیر صندلی‌ها، دستگیره درها و شیرآلات سرویس بهداشتی و... قبلا تمیز و ضدعفونی شده است  و این عمل در طول برگزاری آزمون در هر نوبت انجام می‌شود.

۱۳- پاکسازی و ویروس زدائی مخازن اصلی و فرعی سوالات در استان‌ها و شهرستان‌ها، از طریق نمایندگان تام الاختیار و با نظارت حفاظت آزمون استانها، حداقل یک هفته قبل از برگزاری آزمون انجام می­‌شود.

۱۴-درصورتی که داوطلبان در داخل حوزه امتحانی، بسته به شرایط محل برگزاری آزمون، با سرویس عمومی (اتوبوس، مینی بوس و یا سواری ون) جابجا شوند، صندلی‌ها و فضای داخلی این وسایل نقلیه در هر نوبت آزمون ضدعفونی شده و برای رعایت فاصله گذاری، از یک سوم تا یک چهارم ظرفیت خودرو استفاده  می‌­شود.

۱۵-فضای مناسب برای داوطلب دارای معلولیت با رعایت فاصله گذاری در نظر گرفته می‌شود.

۱۶-منشی داوطلبان نابینا، معلول، ناشنوا و ...ضمن رعایت نکات بهداشتی، حداقل یک متر از داوطلب فاصله خواهندداشت و این داوطلبان با فاصله مناسب از یکدیگر امتحان می‌دهند.

۱۷- به تعداد کافی سطل زباله (ترجیحاً دارای درب پدالی با پا) در قسمت ورودی و خروجی حوزه و همچنین  مسیرهای پرتردد، در سالنها و یا کلاسهای محل برگزاری آزمون پیش بینی شده است.

۱۸- به منظور مساعدت به داوطلبان و جلوگیری از ازدحام جمعیت در زمان بازرسی  داوطلبان، درب حوزه‌های امتحانی زودتر و از ساعت ۶:۳۰ صبح  بازمی شود.

۱۹- ضدعفونی مستمر سرویسهای بهداشتی در طول آزمون انجام می­‌شود.

۲۰-پذیرایی از داوطلبان به صورت سلف سرویس و ضدعفونی شده در فضای مناسبی که باعث تجمع نشود، انجام و وسایل پذیرایی از قبل ضدعفونی می­‌شود.

۲۱- عوامل اجرایی در هنگام تحویل بسته‌های سوال و پاسخنامه، از ماسک و دستکش استفاده می‌کنند و مرتب دستهای آنها ضد عفونی می‌شود.

۲۲-مراقبان ضمن رعایت نکات بهداشتی، از دستکش و ماسک استفاده می‌کنند و فاصله آنها با داوطلبان (حداقل یک متر) خواهد بود.

۲۳- دفترچه­‌های سوال و پاسخنامه،درجلسه آزمون به داوطلب تحویل داده می‌شود و روی زمین قرار نمی‌گیرد.

۲۴-مسئول اخذ اثرانگشت از داوطلبان، ضمن رعایت نکات بهداشتی از دستکش و ماسک استفاده می­نماید و بعد از اخذ اثر انگشت از هر داوطلب، یک پدَ الکی(که توسط سازمان به حوزه ها ارسال شده است) را برای ضدعفونی دست­ها، به داوطلب تحویل می‌کند.

۲۵- بعد از جمع آوری پاسخنامه‌ها و دفترچه‌های آزمون، داوطلبان با مدیریت صحیح زمان و با فاصله مناسب، برای خروج از محل آزمون هدایت و راهنمایی می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز