خبرگزاری کار ایران

کشف عتیقه‌های هزاره اول و دوم قبل از میلاد

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۲۲۰

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از کشف اشیاء تاریخی با قدمت هزاره اول و دوم قبل از میلاد و دوران اسلامی در استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار "امیر رحمت الهی" در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی کسب اخبار واصله از دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر جابه جایی و حمل و نقل تعدادی شئ  تاریخی موضوع به صورت ویژه در دستور کار یگان حفاظت استان کرمانشاه قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی های لازم، اکیپی مجرب از نیروهای حفاظت با هماهنگی مقام قضائی و همراهی عوامل انتظامی به محل مورد نظر عزیمت و ضمن رعایت موازین شرعی و قانونی خودرو شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه متوقف و در بازرسی از آن ۱۶۷ قلم شئ تاریخی شامل: جام، کاسه مفرغی، عطردان، تبرزین، سرپیکان، دستبند، سنجاق قفلی، آویزهای تزئینی، گوشواره، انگشتر، پیکرک حیوانی و مهر استوانه ای از وی کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث فرهنگی استان، اشیاء مکشوفه دارای ارزش تاریخی و قدمت اشیاء هزاره اول پیش از میلاد و دوره اسلامی تخمین زده شده است.

سردار رحمت الهی با اشاره به دستگیری متهم و معرفی وی به مراجع قضائی خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت با شماره تماس ۰۹۶۶۲ (پل ارتباطی مردم با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و یگان حفاظت) گزارش و در پیشگیری از جرایم و تامین امنیت جامعه سهیم باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز