خبرگزاری کار ایران

تصویب آیین‌نامه کمک معیشت جانبازان و آزادگان معسر و بازنشستگی همسران و فرزندان شهدا

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۷۲۵

هیئت دولت روز چهارشنبه ۱۸ تیر ماه آیین‌نامه اجرایی مربوط به پرداخت کمک معیشت ماهانه به جانبازان و آزادگان غیر حالت اشتغال معسر فاقد درآمد و آیین‌نامه اجرایی درخصوص بازنشستگی پیش از موعد همسران و فرزندان شاغل شهدا را تصویب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از «ایثار» هیئت دولت آیین‌نامه اجرایی مربوط به پرداخت کمک معیشت ماهانه به جانبازان و آزادگان غیر حالت اشتغال معسر فاقد درآمد را به تصویب رساند و به موجب این آیین‌نامه مشمولین این آیین‌نامه برای برخورداری از کمک معیشت موظفند اصل تقاضانامه مربوط و اقرارنامه محضری مبنی بر فاقد شغل و درآمد بودن را به بنیاد شهید و امور ایثارگران محل پرونده خود ارائه نمایند و بنیاد نیز موظف است به منظور برقراری کمک معیشت، اقدامات لازم را به عمل آورد.

هیئت دولت همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران را موظف کرد ظرف سه ماه نسبت به تدوین شیوه نامه مرتبط برای مشمولان این آیین‌نامه بر اساس درصد جانبازی، شرایط سنی، بیماران صعب‌العلاج و معلولین دارای محدودیت‌های جسمی حرکتی و ضایعات غیرجانبازی که با تأیید کمیسیون پزشکی بنیاد قادر به کار نمی‌باشند، اقدام نماید.

لازم به ذکر است برقراری و پرداخت کمک معیشت به مشمولین در چارچوب ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور و در سقف اعتبارات تخصیص یافته از ابتدای سال ۱۳۹۹ امکان‌پذیر خواهد بود.

تصویب آیین‌نامه اجرایی در خصوص بازنشستگی پیش از موعد همسران و فرزندان شاغل شهدا

هیئت دولت با هدف ایجاد وحدت رویه در صندوق‌های بازنشستگی و بیمه و رفع ابهامات درباره نحوه و مرجع تأمین و پرداخت هزینه‌های سنوات ارفاقی و تعیین حداقل سنوات مشمولین قانون مذکور، آیین‌نامه اجرایی مربوط به بازنشستگی پیش از موعد همسران و فرزندان شاغل شهدا را تصویب کرد.

به موجب آیین‌نامه مذکور، افراد مشمول در صورت دارا بودن حداقل (۲۲) سال سابقه خدمت قابل قبول و بدون شرط سنی، می‌توانند درخواست بازنشستگی خود را با استفاده از سنوات ارفاقی (حداکثر به مدت ۸ سال) ارائه نمایند. در هر صورت، مجموع سنوات مذکور با احتساب سنوات ارفاقی باید حداقل ۳۰ سال باشد.

نحوه محاسبه حق بیمه سنوات ارفاقی عبارت است از (آخرین حقوق و مزایای مشمول کسور بازنشستگی) ضربدر (مدت سنوات ارفاقی به ماه) ضربدر (نرخ حق بیمه مقرر در صندوق مربوطه).

لازم به ذکر است مبنای محاسبه و پرداخت مستمری بازنشستگی مشمولین این آیین‌نامه، میانگین دو سال آخر حقوق و مزایای دریافتی فرد مشمولی است که دارای کسور بازنشستگی بوده و حق بیمه آن نیز به‌ صندوق بیمه‌گر ذی‌ربط پرداخت شده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز