خبرگزاری کار ایران

ایجاد بیش از ۲ هزار شغل توسط زنان کارآفرین

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۶۵۱

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده در مراسمی از زنان کارآفرین برتر تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار، معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده در مراسم تقدیر از زنان کار آفرین در چهارمین دوره انتخاباتی که در ساختمان شهید نجات اللهی ریاست جمهوری برگزار شد ضمن تبریک به زنان کارآفرین برتر، گفت: ۲هزار ۴۳  شغل در ۱۲ رشته کاری در سطح شهری و روستایی به واسطه این کارآفرین‌های زن شکل گرفته‌است و در چهار دوره‌ای که این مسابقات برگزار شد، استان کهگیلویه و بویراحمد پیشگام و بیشترین تعداد زن برتر کارآفرین را دارا بوده است

ابتکار ضمن تقدیر از ۲۰ زن کارآفرین برتر گفت: این تشویق بزرگی برای بقیه خانم‌ها است و کرونا تلاش خانم‌ها را از بین نبرده بلکه این زنان با قدرت پیش می‌روند و ما هم تصمیم گرفتیم که این مراسم را متوقف نکنیم.

وی تصریح کرد: ۲هزار ۴۳  شغل در ۱۲ رشته کاری در سطح شهری و روستایی به واسطه این کارآفرین‌های زنان شکل گرفته‌است و در چهار دوره‌ای که این مسابقات برگزار شد، استان کهگیلویه و بویراحمد پیشگام و بیشترین تعداد زن برتر کارآفرین را دارا بوده است و همچنین در حوزه‌های کاری این زنان، صنایع دستی با دارا بودن ۳۰ کارآفرین برتر، صنایع با ۲۳ نفر، کشاورزی با ۱۱ زن برتر کارآفرین در رده های اول تا سوم فعالیت قرار گرفتند.

معاون رییس جمهور در امور زنان وخانواده ادامه داد: ما خیلی خوشحاایم که این فعالیت‌ها با مشارکت زنان است و جا دارد از تک تکشان تشکر کنم که در این میان تعدادی رای آوردند و تعدادی نیاوردند.

ابتکار ضمن اشاره به ادامه دار بودن این دوره‌ از مسابقات کارآفرینی زنان گفت: از همه متشکرم که در این رای‌گیری همراه ما بودند و این داستان ادامه دارد، خانم ها در این موضوع بسیار پیشگام هستند. در شرایطی که کرونا پیش آمد خانم‌هایی که مشغول ساخت صنایع دستی بودند؛ شروع به ساخت ماسک کردند که مورد تایید وزارت بهداشت هم قرار گرفت و بسیار قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم تا بتوانیم برای دختران تحصیل‌کرده بیکار و زنان سرپرست خانوار که برای زندگی تلاش می‌کنند ساختارهای را مهیا کنیم و همچنین ریشه‌ی فقر و بی عدالتی را از بین ببریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز