خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

هزینه ۲۰۰ میلیون تومانی معاونت دانشجویی امیرکبیر در دوره کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۵۴۸

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از هزینه ۲۰۰ میلیون تومانی این معاونت در دوره کرونا خبر داد.

"سیاوش خرسندی" معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: درآمد دانشگاه‌ها به واسطه مساله کرونا کاهش داشته، زیرا اجاره خوابگاه را از دانشجویان نگرفته‌ایم، در حالی که هزینه خوابگاه‌ها برای ما خیلی پایین نیامده و پرسنل نیز به کار خود ادامه می‌دهند و ما هیچ کدام از پرسنل را مرخص نکردیم. همه پرسنل خدماتی و انتظامی در دانشگاه‌های ما حضور دارند.

خرسندی اضافه کرد: در دانشگاه‌ در دوره شیوع کرونا حتی یک نفر را هم به دلیل این که کار نداشته اند، مرخص نکردیم. همچنین سعی کردیم از این قشر زحمتکش که در دانشگاه همیشه خدمت کردند، حمایت کنیم. علاوه بر این تلاش شده در دوره کرونا مسئولیت خودمان را بهتر ایفا کنیم. این هزینه‌های دانشگاه در هر حال وجود داشته و بالاخره شرایط برای همه سخت بوده و ما هم سعی کردیم با این شرایط سخت بتوانیم کاری که از دستم برمی آید را انجام بدهیم.

وی درباره اجاره بهای خوابگاه‌ها و تحت تاثیر قرار گرفتن این موضوع توسط کرونا گفت: اجاره خوابگاه‌ها چیزی حدود نزدیک به ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان است و این میزان اکنون صفر شده است. از طرف دیگر تعدادی از دانشجویان شهریه پرداز ما حذف ترم کردند و طبیعا شهریه آنها را دانشگاه نمی‌گیرد. از طرف دیگر هزینه‌های تکمیلی دیگری به ما وارد شده از جمله هزینه لوازم و مواد ضدعفونی، تجهیزات  و بسته های بهداشتی که در اختیار پرسنل گذاشته شده، اینها هزینه‌های بوده که باید به هر حال به عنوان هزینه‌های اضافی تقبل می شده است.

خرسندی گفت: علاوه بر این موارد زیرساخت‌های فن‌آوری اطلاعات را در کشور گسترش دادیم که البته این به عنوان یک سرمایه‌گذاری برای دانشگاه‌ است، که اتفاقا سرمایه‌گذاری خوبی است و برای آینده هم موثر است. همچنین ما تعداد سرورها را از سه تا چهار عدد به ۱۱ سرور رساندیم.

وی درباره افزایش پهنای باند در دانشگاه امیرکبیر گفت:‌ ما در شرایط کرونا پهنای باند را از ۱۵۰ مگ به ۶۰۰ مگ رساندیم.‍‌ همچنین نرم افزارهای جدید تهیه شده که اینها هزینه‌های جدیدی بوده که برای دانشگاه ایجاد شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پاسخ به این سوال که آیا هزینه‌های نامبرده از محل در آمدهای دانشگاه خرج شده یا دولت در این زمینه به شما کمک کرده است؟ گفت: تا امروز تا جایی که من اطلاع دارم هیچ ابلاغی در رابطه با هزینه‌های کرونا به دانشگاه‌ها داده نشد. یعنی ما هرچه که هزینه کردیم از محل بودجه‌های موجود در دانشگاه‌‎ بوده است.

خرسندی در پایان گفت:‌ یک سری هزینه‌ها در حوزه معاونت دانشجویی، بخشی در حوزه امور اداری و یک سری هزینه هم در دانشکده‌ها شده،‌ در واقع هزینه‌ها برای یک جا و به صورت متمرکز نبوده است. ولی ما داخل معاونت دانشجویی بودجه مجزایی را برای هزینه‌های کرونا در نظر گرفتیم که این بازه دو ماهه تا جایی که یادم هست حدود ۲۰۰ میلیون تومان مالی هزینه مستقیم برای کرونا خرج کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز