خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

زمان برگزاری کنکورهای تیر و مرداد تغییر نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۲۵۹

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: زمان برگزاری کنکورهای تیرماه و مردادماه تغییر نمی‌کند و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم هیچ فردی موافق تاخیر یا تغییر آزمون‌ها نبود.

به گزارش ایلنا، منصور غلامی در حاشیه جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور که شب گذشته در ساختمان شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره برگزاری کنکور و درخواست داوطلبان برای تعویق این آزمون گفت: زمان برگزاری کنکورهای تیرماه و مردادماه تغییر نمی‌کند و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم هیچ فردی موافق تاخیر یا تغییر آزمون‌ها نبود؛ فقط نگرانی‌هایی که از نظر شیوع کرونا ویروس وجود دارد، مطرح کردند.

غلامی با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حین آزمون گفت: سازمان سنجش آموزش کشور پیش بینی‌های لازم را انجام داده است و امیدواریم این آزمون‌ها را بدون مشکل برگزار کنیم.

وی افزود: دانش آموزان حدود دو هفته در کلاس‌های درس حضور یافتند و حتی امتحانات نهایی خود را داده‌اند اما کنکور سراسری فقط حدود سه ساعت وقت آنها را می‌گیرد که البته در محیطی با استاندارد بالا خواهد بود. در این ۳ ساعت آزمون خود داوطلبان نیز از خود مراقبت می‌کنند و پیش بینی‌های لازم صورت گرفته است و اتفاقی رخ نمی‌دهد.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه اگر زمان نتایج نهایی آزمون ۹۹ را محاسبه کنیم، آموزش همه دانشجویان این آزمون‌ها از ترم نخست شروع می‌شود هر چند آموزش ورودی‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ممکن است با تاخیر سه تا چهار هفته ای آغاز شود.

وی درباره آخرین وضعیت حذف یا اصلاح تسهیلات فرزندان اعضای هیأت علمی شامل نقل و انتقال و تغییر رشته بعد از قبولی در کنکور تاکید کرد: تغییر رشته و جابجایی دانشجویان جزو آیین‌نامه‌های معمول دانشگاه‌ها است اما برای اینکه فرزندان اعضای هیات علمی به محل زندگی والدین خود بروند، تسهیلاتی در آیین‌نامه دیده شده است؛ انتقال به محل خدمت والدین هنوز پابرجاست اما تجدیدنظری در تغییر رشته این افراد در حال انجام است.

وزیر علوم،‌تحقیقات و فناوری درخصوص اصلاح سهمیه‌های کنکور، گفت: برای سهمیه هایی که نیاز به مصوبه مجلس شورای اسلامی دارد، باید همه کمک کنند تا لایحه‌ای برای مجلس تهیه شود یا اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این زمینه ورود کرده و طرحی را ارائه دهد.

غلامی درباره برگزاری کلاس‌های دانشگاه‌ها گفت: آرزو داریم همه آموزش‌های ما حضوری باشد ولی با توجه به شرایطی که پیش رو هست پیش بینی کامل برای برگزاری آموزش مجازی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز