خبرگزاری کار ایران

امضای یک تفاهم نامه برای ارائه خدمات قضایی رایگان به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۱۴۸

مراسم امضای تفاهم نامه مشترک در راستای ارائه خدمات قضایی رایگان، بین کانون دفاتر الکترونیک قضایی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از قوه قضاییه، در ابتدای جلسه بختیاری رییس کمیته امداد گفت: نگاه به محرومان باید نگاه مهربانی باشد و نباید تکریم آن‌ها را زیر سئوال ببریم.

وی ادامه داد: باید میز خدمت‌ فعال باشد و کسانیکه در دفاترالکترونیک هستند این افراد را راهنمایی کنند و از اعضای هیات مدیره کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی می‌خواهیم که این کمک‌ها ادامه یابد.

وی تصریح کرد: باید اولویت به خانواده ایتام، روستاییان و کسانی که استطاعت مالی ندارند، داده شود؛ چرا که دسترسی خیلی سختی دارند.

در ادامه قبادی رییس سازمان بهزیستی گفت: در جلسه‌ای با حضور رییس قوه قضاییه، تاکید شد که باید سازوکاری برای رسیدگی به حقوق محرومان ایجاد شود، از آن زمان تلاش شد تا در نهایت به یک تفاهم نامه‌ای رسیدیم تا سازوکاری برای رسیدگی به امور قضایی و ارائه خدمات در کمیته و بهزیستی فراهم شود.

وی ادامه داد: استفاده مدجویان از این امکانات برای احقاق حقوقشان از جمله اهداف بود؛ امروز یکی از وسایل پیگیری حقوق این افراد فراهم خواهد شد تا روند احقاق حقوق آن‌ها هموار شود. امید است بتوانیم وسیله‌ای باشیم که این افراد به حقوق خود برسند.

قبادی گفت: امید است نه تنها در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بلکه در سایر موارد نیز تکریم شوند و بدانیم این عزیزان اگرچه محروم‌ترین اقشار جامعه هستند، اما محبوب‌ترین به شمار می‌روند.

در ادامه زارع پور رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: قدم امروز گام بلندی است که باعث بسی خوشحالی است؛ این رویه قبلا هم در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بوده است؛ اما امروز تبدیل به یک سازوکار و رویه شده است و خوشحالیم این دغدغه مقام معظم رهبری اجرایی می‌شود.

وی افزود: رییس قوه قضاییه همواره تاکید داشتند که مبادا کسی به دلیل تمکن مالی از دادرسی باز بماند.

زارع پور تاکید کرد: باید شان و منزلت کسانی که مشمول تفاهم نامه می‌شوند رعایت شده و کسی متوجه عدم دریافت هزینه از این افراد، نشود.

وی ادامه داد: به زودی سامانه‌ای راه اندازی می‌شود تا مشخصات مشمولان به طور اتوماتیک در این سامانه باشد و اطلاعات را خواهیم گرفت تا در اختیار دفاتر قرار دهیم و کسی به دلیل هزینه دفاتر از احقاق حقوقش باز نماند.

در پایان تفاهم نامه مشترک در راستای ارائه خدمات قضایی رایگان به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز