خبرگزاری کار ایران

ارز موردنیاز "قاچاق‌ ملوانی" از کف‌بازار جمع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۹۰۱

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا وارز تعزیرات حکومتی با اشاره به اینکه بارها نسبت به قاچاق ملوانی و ته‌لنجی هشدار داده ایم، تاکیدکرد: این افراد ارز مورد نیاز را از کف بازار جمع‌آوری می کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، عبدالمجید اجتهادی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به عمق فاجعه قاچاق کالا توجه دارند، اظهار کرد: اخیرا رئیس کل بانک مرکزی نسبت به وضعیت قاچاق و ته‌لنجی ابراز نگرانی کرد و این درحالی است که امسال این موضوع را مکررا نسبت به لوازم خانگی در همین شبکه رادیویی مطرح کردم.

وی افزود: یکی از مشکلات افزایش قیمت ارز قاچاق در حوزه ملوانی یا ته‌لنجی است و این افراد خود دست به تامین ارز می زنند.

اجتهادی با بیان اینکه این افراد ارز را از کف بازار جمع آوری می کنند، گفت: تعداد زیادی از کالاها ارز نمی گیرند و حتی برای واردات ثبت سفارش نمی شوند اما همین کالاها تحت عنوان ملوانی یا مرزنشینی وارد کشور می شود.

وی ادامه داد: این ارز بصورت غیرقانونی از کشور خارج شده و کالا را بصورت غیرقانونی وارد کشور می کند و از طرفی ارز از دست دولت خارج می گردد و به افزایش قیمت آن دامن می زند.

اجتهادی افزود: قاچاق در جایی بروز می کند که صرفه و صلاح اقتصادی برای قاچاقچی داشته باشد و حتی در قانون مبارزه با قاچاق بعنوان یک جرم اقتصادی تلقی می گردد.

این مقام مسئول در تعزیرات حکومتی شاخصی اقتصادی نظیر ارز را شاه کلیدی موثر در قاچاق دانست و گفت: گزارش سه ماهه به ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق ارائه می شود و در آسیب شناسی موارد را به ستاد اعلام می کنیم.

اجتهادی خاطرنشان کرد: برای مبارزه با قاچاق باید صرفه اقتصادی را کاهش دهیم و قانون، راهکار را نه در مبارزه فیزیکی، بلکه در حوزه پیشگیری دانسته است.

وی با بیان اینکه این قانون کیفری در حوزه نرم افزاری اولویت را به پیشگیری داده است، گفت: مسئول مبارزه نرم افزاری، ستاد مبارزه با قاچاق است.

اجتهادی خاطرنشان کرد: اگر کاری کنیم در چرخه ورود، خروج و نقل و انتقال تا حلقه مصرف شفافیت ایجاد گردد، قاچاق عرصه خود را از دست خواهد داد.

وی با اعلام اینکه افزایش ریسک قاچاق باید بالا رود که سامانه کد شناسه و رهگیری در این راستا کمک کننده است، افزود: این کار در برخی کالاها اجرایی شده و شاهکار این حوزه واردات قانونی موبایل است.

اجتهادی گفت: در این حوزه دیگر تعقیب و گریز نداریم و فرد قاچاقچی امکان استفاده یا خرید و فروش این گوشی ها را ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز