خبرگزاری کار ایران

تشریح اقدامات دانشگاه امیرکبیر در ایام کرونا/مشکوک بودن دو نفر از دانشجویان به کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۸۹۳

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: نزدیک به ۳۰۰ پرونده فردی و ۱۰۰۰ پرونده جمعی در زمینه مشکلات و مسائل دانشجویان در کمیسیون‌ موارد خاص پیگیری شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری سیاوش خرسندی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص فعالیت‌های انجام شده دانشگاه در ایام بیماری کرونا برگزار شد.

خرسندی در ابتدای این نشست بیان کرد: در ایامی که دانشجویان ما از دانشگاه دور بودند ما جای همه آنها را خالی کردیم و همواره به یاد دانشجویانمان بوده‌ایم اما در عین حال بدون وقفه مشغول کار و ارائه خدمت به دانشجویان بودیم. کارهای صورت گرفته در دانشگاه امیرکبیر در سه بخش اقدامات عمرانی، ستادی و دانشجویی فرهنگی بوده است. به عنوان مثال در حوزه عمرانی پیشرفت ۹۰ درصدی در تکمیل مجتمع ورزشی جدید دانشگاه را داشتیم،  همچنین جذب نزدیک به یک میلیارد تومان اعتبارات جدید را در پی داشتیم.

وی اظهار داشت: آغاز تعمیرات خوابگاه ناجیان ۱ و ۲ از دیگر برنامه‌های ما بوده که حدود یک و نیم میلیارد تومان در طی دو ماه کاری برای آن در نظر گرفته شده است. همچنین موافقت‌نامه با صندوق رفاه دانشجویی و قلم چی و تامین بودجه لازم جزو دیگر برنامه‌های ما بوده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در نظر گرفتن زمین و توسعه امکانات خوابگاهی نیز از ادامه فعالیت‌های ما است که با خرید زمین جدید همراه بوده که بودجه آن ۲۵ میلیارد تومان است که حدود ۱۰ میلیارد آن را دانشگاه دارد و امیدواریم مابقی آن توسط خیرین تامین شود. یک ظرفیت ۳۰۰ نفری به خوابگاه‌های ما اضافه می‌شود.

خرسندی بیان کرد: همچنین یک پیشخوان متمرکز برای خدمات دانشجویی در نظر گرفته شده است که پس از طرح ناجیان۱،۲ عملیات ساخت این پیشخوان متمرکز انجام خواهد شد. در بخش بهداشت، دو دستگاه یونیت دندانپزشکی در نظر گرفته شده که هزینه‌ای ۲۰۰ میلیونی را نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اقدامات ستادی همه بخش‌های ما از طریق ایمیل، تلفن و میز خدمت دانشگاه در دسترس بودند و خدمات خود را ارائه دادند. از دیگر برنامه‌های حوزه ستادی تشکیل مستمر  کمیته سلامت و نظارت بر اقدامات بهداشتی در تامین لوازم و موارد لازم دانشگاه بوده است. همچنین اخیرا پلیس سلامت را برای موضوع کرونا راه انداختیم و اگر مشکلی از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند، بررسی خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر توضیح داد: علاوه بر موارد ذکر شده یک مراسم برای شهدای حوزه سلامت برگزار شد که ما یه زعم خودمان از کادر درمان و پرسنل قدردانی کردیم.

وی افزود: نزدیک به ۳۰۰ پرونده فردی و ۱۰۰۰ پرونده جمعی در زمینه مشکلات و مسائل دانشجویان ما در کمیسیون‌ موارد خاص پیگیری شد. همچنین ۴۰۰ میلیون تومان توسط کارکنان، اساتید و دانشجویان برای اقشار آسیب دیده جمع‌آوری شد. علاوه بر این تشکیل صندوق نیکوکاری را راه اندازی کردیم. برنامه داریم که با منابع این صندوق ۵ هزار بورس تحصیلی برای حمایت از تحصیل و زندگی دانشجویان به آنها ارایه کنیم.  البته ما در سال ۹۸ حدود ۸ میلیارد تومان وام دانشجویی به دانشجویان دادیم که هر سال به مبالغ وام‌ها منابع جدید تزریق می‌شود.

خرسندی افزود: در حال حاضر دانشگاه ما ۷۴ واحد مسکن متاهلین دارد. ما برای مسکن متاهلین یارانه نقدی در نظر گرفتیم و صندوق نیکوکاری یکی از اهدافش این است که بتواند حمایت قوی‌تری نسبت به دانشجویان متاهل داشته باشد. مثلا صندوق پول رهن دانشجویان را بدهد. صندوق نیکوکاری یک صندوق غیردولتی است و امیدواریم که بتوانیم سطح حمایتی آن را بالا ببریم. همچنین طرح مشاوره تحصیلی دانشجویان دو ترم مشروطی را شروع کرده‌ایم که در حال حاضر ۲۰۰ دانشجو را در این مرکز تحت پوشش قرار داده‌ایم.

وی درباره آمار دانشجویان کرونایی گفت: ما از چند طریق آمار کرونا را سعی کردیم به دست بیاوریم که یکی از راه‌های آن از طریق اطلاع رسانی از سوی مسئولین دانشکده‌ها بوده است‌. میز خدمت دانشگاه را راه اندازی کردیم. در فضای مجازی هم یک ربات طراحی شده که طبق آن نظر سنجی درباره ابتلای دانشجویان و یا خانواده‌هایشان به کرونا را جمع آوری می‌کند. البته این آمار خیلی قابل اتکا نیست زیر برخی اکراه دارند که بخواهند ابتلای خود را اطلاع دهند. در طرح خدا قوت ما شناسایی مبتلایان را شروع کردیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه امیرکبیر گفت: نزدیک ۲۸۰ نفر در خوابگاه‌ها ساکن هستند در حالی که چهار هزار و ۶۰۰ نفر ظرفیت خوابگاهی داریم.در هر اتاق یک نفر ساکن است در هفته گذشته گزارش دو مورد مشکوک از میان دانشجویان خانم دریافت شده که سریعا به مراکز درمانی منتقل شدند. ما آزمایشگاه‌ها و برخی خوابگاه‌ها را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز کردیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پایان خبر از  تشکیل ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس داد.

خرسندی در واکنش به تخلیه خوابگاه‌ها گفت: این که گفته می‌شود، دانشجویان اگر تخلیه نکنند، هزینه اسکان تابستان برای آنها محاسبه می‌شود به عهده سازمان امور دانشجویان است. این بخاطر این است که باید اتاق‌ها تخلیه شود تا در اختیار کسانی که نیاز دارند، قرار بگیرد.

وی افزود: اکنون روی سناریو ترکیب آموزش مجازی و حضوری فکر می‌‌کنیم و فعلا تا مهر ماه زمان بیشتری داریم. همچنین تلاش می‌شود  برای مهمان شدن دانشجویان در محل سکونت دانشجو تسهیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز