خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر تهران مطرح شد؛

موافقت دولت با پرداخت ۴۰ درصد از هزینه ۱۲۰ دستگاه اتوبوس

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۸۶۰

معاون شهردار تهران از موافقت دولت با پرداخت ۴۰ درصد از هزینه ۱۲۰ دستگاه اتوبوس پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران لایحه دو فوریتی افزایش سقف اختیارات معاملاتی شهرداری در حوزه اتوبوسرانی بررسی شد. پس از صحبت های شهردار تهران، اعضای شورای شهر نظرات خود را درباره این لایحه ارائه دادند.

سید حسن رسولی پس از صحبت های حناچی درباره این لایحه گفت: سال گذشته و قبل از آن نیز چنین تقاضایی را مطرح و با همین استدلال ها شورا پذیرفت، اما تقاضای ما این بود که اساسنامه جدید شرکت واحد اتوبوسرانی ارائه شود که هنوز تحقق پیدا نکرده است. به این لایحه رای می دهم تا برای تامین اتوبوس این اقدام انجام شود اما امیدوارم در سال چهارم اساسنانه را ارایه دهید.

سپس بهاره آروین در خصوص این لایحه گفت: برای اینکه تقویت ناوگان در اولویت است به لایحه رای می دهم اما چند سوال دارم. این ۱۵۰۰ میلیارد قرار است چگونه تامین شود؟ آیا در سقف بودجه ما دیده شده و یا فراتر از بودجه است؟

الهام فخاری در واکنش به این لایحه نسبت به نحوه تعامل شهرداری با شورا گلایه کرد و گفت: اهمیت این موضوع روشن است و به نظر می رسد از جلسه قبل بنای طرح وجود داشت اما معاونان شما قبل از ارائه طرح دو فوریتی باید موضوع را مطرح کنند، نمی شود، همکاری یک طرفه باشد و نباید به این نقطه برسد.

سپس سید محمود میرلوحی درباره این لایحه گفت: مساله تامین اتوبوس تهران به اندازه کافی از زمان برنامه سوم برای همه روشن است و اشکال شکلی است.بیش از ده سال است اتوبوسی به شهرها و پایتخت تزریق نشده و براساس برنامه دوم قرار بود ۹هزار اتوبوس داشته باشیم.

میرلوحی گفت: ای کاش ارزهای ۴۲۰۰ تومانی اختصاص داده شده بود و واردات اتوبوس مجاز دانسته شده بود و به بهانه تولید داخل به حمل و نقل عمومی بی اعتنایی نمی کردیم.

سپس محمد سالاری گفت: این بودجه قرار است تا کی محقق شود؟ محل تامین آن کجاست؟ اگر قرار است بودجه را به هم برزید نیاز به دو فوریتی نیست و باید یک فوریتی ارائه می شد.

محسن هاشمی پس از صحبت های اعضا گفت: مدت ها است می گوییم ناوگان حمل و نقل عمومی را تقویت کنیم. شرایط تحریم نیز هست و یکباره اینگونه پیش آمد که ایران خودرو اعلام کرده است که پکیج ۱۲۰ سی کی دی اتوبوس دارد و شهرهای دیگری نیز خواهان آن هستند.

هاشمی گفت: هم به عنوان مجمع شرکت واحد اتوبوسرانی و هم به عنوان شورای شهر که سقف معاملاتی شهرداری به رای گذاشته می شود‌ نباید تعلل کنیم و به آن رای دهیم.

هاشمی خطاب به شهردار گفت: از جسارت و سرعت عمل می گوییم و وقتی شهردار امیدورانه این حرکت را شروع کردند از اعضا می خواهم جلوی آنها نیستند و همراهی کنند.

سپس مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این جلسه گفت: ما در همه موضوعات با کمیسیون حمل و نقل خود را تنظیم کرده ایم در دو ماه و نیم گذشته بیش از ۵ بار جلسه داشته ایم و در این مورد (لایحه اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت انجام معاملات مربوط به تکمیل و توسعه ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران ) هم مطرح کردیم اما به دلیل عجله در این مورد از یکشنبه تا امروز با کمیسیون جلسه نداشته ایم.

معاون شهردار تهران گفت: اختیارات ما در سطح دو میلیارد تومان است و تقاضا داریم شورای شهر ۱۵۰۰ میلیارد اختیار به ما بدهد.

هاشمی گفت:۷ هزار میلیارد تومان از منابع ردیف غیر نقد می توانیم جابجا کنیم.۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۹۷ را داریم که در جلسه دیروز با ریاست جمهوری تلاش کردیم ۵۰۰ میلیارد تومان را هم زنده کنیم.

هاشمی از موافقت دولت در پرداخت ۴۰ درصد از سهم ۱۲۰ اتوبوس خبر داد و گفت: دولت هم در مورد ۱۲۰ دستگاه اتوبوس در توافقی که شهردار با آقای نوبخت داشته اعلام کرده ۴۰ درصد هزینه را بدهد.

او گفت: شهرداری تهران بعد از یک دوره ۷، ۸ ساله اراده کرده اتوبوس وارد کند. فقط همین ۱۲۰ دستگاه اتوبوس در کارخانه ها وجود دارد که ۸۰ عدد دیگر هم شناسایی کردیم و به صورت غیررسمی در حال مذاکره هستیم و اگر نتوانیم این ۲۰۰ دستگاه را وارد کنیم ممکن است شهرهای دیگر ببرند.

سپس محسن هاشمی به شوخی خطاب به سالاری گفت: اگر سالاری بگذارد که آن نیم طبقه ساخته شود می‌توان ۹۰ درصد اعتبارات دولتی را زنده کرد.

سالاری نیز خطاب به هاشمی گفت: گردن من نیندازید که هاشمی در پاسخ گفت: اتوبوس برای تهران به نیم طبقه می‌ارزد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز