خبرگزاری کار ایران

تشریح جزئیات طرح پرستار پیگیر

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۸۵۴

معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی توضیحاتی درباره طرح پرستار پیگیر ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «مریم حضرتی» معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره طرح «پرستار پیگیر» گفت: به دلیل افزایش هزینه‌های درمان در بیمارستان‌ها و اینکه ایران نیز در ۲۰ سال آینده یک کشور سالمند است و از هر ۵ نفر یک نفر بالای ۶۰ سال خواهد بود این طرح برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: بیمارانی که در بیمارستان بستری می‌شود ارتباط آنها پس از ترخیص با بیمارستان قطع می‌شود و ممکن است این موضوع باعث عدم تبعیت درمان شود و یا ممکن است خوددرمانی داشته باشد. بنابراین برای پیشگیری از مراجعه مجدد بیمار به بیمارستان و همچنین جلوگیری از عدم تبعیت بیمار از درمان و خوددرمانی و ارائه خدمات بهتر این طرح برنامه‌ریزی شد.

 معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: این طرح در دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال انجام است و این طرح در رابطه با بیماران سکته مغزی، انسداد ریه و انسداد مزمن قلبی ارائه می‌شود. در این خصوص نیز یک واحد پیگیری وضعیت بیمار در بیمارستان ایجاد شده است که بیمار هنگام ترخیص به این بخش ارجاع داده می‌شود. در این بخش اگر بیمار نیاز به مراقبت در منزل داشته باشد به واحد مراقبت در منزل ارجاع داده شده و وضعیت او پیگیری می‌شود و اگر بیمار امکان مراقبت در منزل را نداشته باشد به مراکز مراقبت‌های طولانی مدت ارجاع داده می‌شوند. همچنین اگر نیاز آموزش یا مشاوره داشته باشند به این مراکز ارجاع داده می‌شوند.

حضرتی خاطرنشان کرد: این طرح به مدت شش ماه به صورت پایلوت انجام می‌شود و آیین‌نامه اولیه نیز برای آن‌ها نوشته شده و اگر به طور کامل پیش رود این طرح به صورت ملی در کشور اجرا می‌شود. پرستار پیگیر نیز باید پرستار کارشناس با حداقل ۵ سال تجربه کاری باشد و اصول آموزش به بیمار را بداند و در رابطه با مراکز مراقبت در منزل نیز آموزش لازم را دیده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز