خبرگزاری کار ایران

بازنگری در فرآیندهای عملیاتی و اجرایی حج

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۶۴۹

درنشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد: با هدف بازنگری در فرآیندهای عملیاتی و اجرایی حج در ایران و عربستان ۲۶ موضوع در کارگروههای مختلف بررسی و درباره آن تصمیم گیری می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، در این نشست که امروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد، رئیس سازمان حج و زیارت و معاونین این سازمان موضوعات مورد بررسی در این کارگروهها را برشمردند و علی رضا رشیدیان تصریح کرد: در فرصت بدست آمده از تعطیلی حج جلسات این کارگروهها تشکیل و نتیجه آن به شورای برنامه ریزی اعلام شد.

 رشیدیان تاکید کرد: حفظ روحیه شاداب در سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری و مهیا شدن برای حج آینده درکنار توجه به نیرو وتامین بودجه مجموعه حج و زیارت در اولویت برنامه ها قرار دارد.

برپایه این گزارش، نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت نیز برنامه ریزی دقیق برای دوران پس از تعطیلی حج را ضروری دانست و گفت: با توجه به شرایط کنونی برنامه مناسبی برای سازمان حج و بعثه تدوین و به نحوی عمل شود که ضمن رعایت صرفه جویی ، مجموعه نیروی انسانی احساس نگرانی نکند.

وی درادامه لزوم توجه به نکات مشترک میان سازمان حج و بعثه در روند بازنگری در فرآیندهای اجرایی و فرهنگی حج را خاطرنشان ساخت و تاکید کرد: استفاده از تجربیات و ظرفیت های یکدیگر و همفکری و هم اندیشی در این مسیر ضروری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب همچنین خواستار هدف گذاری در روند اصلاح فرآیندها و روش ها شد و گفت: 26 موضوع ارائه شده باید دسته بندی شود و مواردی که احتمالا همپوشانی دارد تجمیع گردد و به استفاده از تجربیات خوب کشورهای دیگر نیز توجه شود.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه زائرانی که ثبت نام کرده اند درمحافل مختلف با مراجعه به مسئولان حوزه حج و زیارت از برگزاری حج تمتع آینده و سفر زیارتی عمره سوال می کنند، افزود: این واکنش نشان می دهد که مردم نسبت به واجب الهی حج حساسیت دارند وعلاقمند هستند که این تکلیف شرعی و الهی خود را که سالها چشم انتظار آن بوده اند انجام دهند.

وی با اشاره به اهمیت حج در نزد مردم ، افزود: زائران از لغو حج برای حجاج خارجی گله مند و پیگیر هستند که سال آینده به سرزمین وحی مشرف شوند.

نماینده ولی فقیه با ذکر روایاتی از امیرالمومنین و امام صادق (علیهما السلام) در خصوص حج  تصریح کرد: اساس تاسیس خانه کعبه برای " قِیاماً لِلنَّاس " سامان بخشی و قوام جامعه و مردم است و در روایات متعدد بر لزوم تعطیل نشدن حج تصریح شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز