خبرگزاری کار ایران

انعقاد تفاهمنامه همکاری بین معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و ناوگان حمل و نقل عمومی تهران

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۵۶۸

تفاهمنامه همکاری بین معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و شرکت بهره‌برداری متروی تهران منعقد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم امضاء تفاهمنامه مشترک بین معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و شرکت بهره‌برداری متروی تهران برگزار شد.

فرنوش نوبخت در این مراسم گفت: این تفاهم نامه در راستای ارتقا همکاری‌های هرچه بیشتر برای رفاه و آگاهی بخشی به شهروندان انجام می شود.مترو یکی از سازمان هایی است که بیشترین ارتباط را با شهروندان دارد که این یک مزیت بزرگ است.

او گفت: قبل از شیوع کرونا تعداد مسافران یک میلیون و ۹۰۰هزار نفر بود که اکنون به کمتر از یک میلیون نفر کاهش یافته است.

نوبخت با بیان اینکه شهروندان سوالات مختلفی دارند که قوه قضاییه می تواند به آنها واکنش نشان دهد، گفت: می توانیم از این ظرفیت برای آگاهی بخشی به مردم استفاده کنیم و شهروندان بتوانند بدون واسطه سوالات خود را مطرح کنند و از وقوع جرم پیشگیری شود.

در ادامه رضا مسعودی فر، مدیرکل پیشگیری های انتظامی و امنیتی قوه قضاییه در این مراسم گفت: این تفاهم نامه از قبل وجود داشته و یک سند همکاری مشترک است و می توانیم در راستای مباحث پیشگیری از جرم که هدف هر دو سازمان است هم افزایی کنیم.

او ادامه داد: اگر به دنبال شهری پاک و هوشمند و امن هستیم باید جرم نیز در این شهر کاهش یابد، این یک هدف ورسالت مشترک است و در همین راستا این سند امضا می شود.

او با بیان اینکه پیشگیری از جرم موضوع جدیدی نیست افزود: این ضرورت در سی سال اخیر مغفول مانده و به آن پرداخته نشد.

او با بیان اینکه در راستای این تفاهم نامه می خواهیم در راستای ارتقای آگاهی ها و آموزش همکاری کنیم افزود: چرا که در حوزه حمل و نقل شهری موضوعات مهمتری هم هست. طرح ساماندهی موتورسواران را آغاز کردیم، چرا که در مربوط به موتورسواران وضعیت غیرقابل قبولی را داریم. ۷۰ درصد کسانی که با موتور رفت و آمد می کنند فاقد گواهینامه هستند و چهره نازیبایی به شهر داده اند.

وی افزود: بالغ بر ۲۵ درصد فوتی های کشور مربوط به موتورسواران است. در چند کلانشهر سه مسیر پرتصادف انتخاب شده است و با آگاه سازی نتایج خوبی دریافت کردیم و تا ۳۵ درصد کاهش تصادف در این مسیرها را شاهد بودیم.

مسعودی فر ادامه داد: این شروع کار است و می توانیم در مباحث حقوقی و حوزه های دیگر نیز همکاری داشته باشیم.

سپس مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این مراسم گفت: شهرداری ها موسسات عمومی غیردولتی هستند که در همه دنیا بزرگترین دستگاه های اجرایی در شهرها هستند. در کلانشهر تهران نیز مشکلات و مسایلی به واسطه کلانشهری وجود دارد.

او با تاکید بر اینکه باید همه راهکارها را در نظر بگیریم تا پیشگیری از وقوع جرم را داشته باشیم، گفت: مباحث جرم خیزی به همه حوزه های شهرداری باز می گردد اما حوزه حمل و نقل بالغ بر ۵۰ درصد وظایف شهرداری را در بر می گیرد و با توجه به جمعیت چند میلیونی که از این ناوگان استفاده می کنند پیشبرد چنین مباحثی در آن مثمرثمر خواهد بود.

در پایان تفاهمنامه همکاری بین معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و معاونت حمل و نقل و ترافیک و شرکت بهره برداری مترو منعقد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز