خبرگزاری کار ایران

کشف عتیقه‌جات ۴ هزار ساله در لارستان

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۱۸۱

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۳ قطعه اشیاء تاریخی زیر خاکی مربوط به هزاره دوم قبل از میلاد مسیح با قدمت ۴ هزار سال در بخش "بنارویه" خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ "داود امجدی" اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان "لارستان" با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند، فردی در منزل مسکونی خود اقدام به دپو عتیقه جات کرده که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.                            

وی افزود: با تحقیقات نامحسوس و اقدامات فنی انجام شده، صحت موضوع برای پلیس محرز و پرونده قضائی در این رابطه تشکیل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان تصریح کرد: ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از محل اختفا، ۲ عدد کوزه و یک عدد کاسه سفالی کشف کردند.

سرهنگ امجدی با اشاره به دستگیری یک نفر در این خصوص و معرفی وی به مرجع قضائی، خاطر نشان کرد: کارشناسان میراث فرهنگی، قدمت این اشیا را مربوط به هزاره دوم قبل از میلاد مسیح با قدمت ۴ هزار ساله اعلام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه قاچاق اشیاء عتیقه و آثار باستانی، تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود از مردم خواست در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه و هرگونه موارد مشابه، مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز