خبرگزاری کار ایران

سالاری:

درباره حادثه کلینیک سینا باید به مردم پاسخگو باشیم

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۸۶۴

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: درباره حادثه کلینیک سینا باید به مردم پاسخگو باشیم، چرا در پشت بام این ساختمان اضافه بنا وجود داشته است؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سالاری در جریان دویست و بیست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران پس از استماع گزارش شهرداری تهران و نهادهای مربوطه از حادثه انفجار کلینیک سینا در جلسه امروز شورای شهر، گفت: امروز جامعه شهری تهران می خواهد که از این جلسه پاسخ بگیرد و ما به عنوان نمایندگان مردم باید از شهرداری تهران و سازمان و نهادها بخواهیم که در این حوزه ها شفاف سازی کنند که سهم و تقصیر هرکدام از نهادها و سازمان ها از جمله شهرداری تهران در این حادثه به چه میزان است.

او ادامه داد: با توجه به گزارش وزارت کار من اکنون متوجه نشدم که این ساختمان از منظر وزارت کار، کارگاه است یا خیر؟ مسئول سرکشی و اقدام در این خصوص بوده یا خیر؟ نماینده وزارت کار مدام تاکید کرده که به ما اخطاری داده نشده بود در حالی وزارت کار مسئولیت دارد و به سهم خود مقصر هم شناخته شده است. تقصیر وزارت بهداشت نیز باید مشخص شود.

سالاری اضافه کرد: نقش شهرداری و سازمان آتش نشانی، ماده صد و شهرداری منطقه نیز باید مشخص شود، همچنین باید مشخص شود چرا دادستانی حکم تعطیلی برای این ساختمان صادر نکرده است. آنچه مسلم است سازمان آتش نشانی به عنوان یکی از واحدهای تابعه شهرداری کارنامه قابل قبولی داشته که جای تشکر دارد.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با طرح این سوال که چرا ماده صد در خصوص این ساختمان اجرا نشده است؟ اظهار داشت: ما باید به مردم پاسخگو باشیم، چرا در پشت بام این ساختمان اضافه بنا وجود داشته است؟ چرا در حیاط سقف ایرانیتی نصب و محل دپوی کپسول شده است؟ پاسخ این سوالات باید بصورت شفاف در راستای ایفای نقش پاسخگویی داده شود‌.

او با اشاره به اقدامات لازم در حوزه اصلاح پروانه، ادامه داد: حادثه ساختمان پلاسکو در مقیاس بسیار بزرگ اتفاق افتاد و جلسات متعدد برگزار شد و نهایتا کمیته هایی از جمله کمیته ملی تشکیل شد و نتایج بررسی های آن ها تبدیل به کتاب شد.

سالاری افزود: کمیسیون شهرسازی و معماری در شورای پنجم پیشنهاد داد که کارگروهی ایجاد شود تا خروجی های کمیته های ایجاد شده برای بررسی حادثه پلاسکو مورد پیگیری قرار گیرد و اکنون ما باید گزارش دهیم در حوزه اصلاح قوانین چه اقداماتی باید انجام می شد که نشد و کدام نهادها قصور داشتند. البته مصوبه اخیر شورا می توانست به بسیاری از این پرسش ها پاسخ دهد.

سالاری افزود: علت العلل این اتفاقات عدم تعیین تکلیف و به روز نشدن مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان است، مسئول ساختمان باید مشخص شود و تا زمانی که این مبحث تعیین تکلیف نشود ما همچنان شاهد بروز چنین مشکلاتی خواهیم بود و ما باید با همکاری وزارت راه این موضوع را پیش ببریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز