خبرگزاری کار ایران

۱۷ تیرماه و به صورت مجازی؛

پنجمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۶۸۵

پنجمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه، هفدهم تیر ماه ۱۳۹۹ با هدف گسترش و تعمیق روابط علمی و دانشگاهی دو کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، پنجمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه با حضور رؤسای دانشگاه‌های ایران و روسیه، برخی مقامات سیاسی و مسئولان علمی و فرهنگی دو کشور به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

از سال ۱۳۹۴ تاکنون چهار اجلاس موفقیت‌آمیز مشترک با حضور رؤسا و هیأت‌های دانشگاهی ایران و روسیه به‌صورت دوره‌ای در دانشگاه تهران و دانشگاه دولتی مسکو برگزار شده است که انعقاد تفاهم‌نامه‌ای تحت عنوان تأسیس اتحادیه دانشگاه‌های ایران و روسیه، ایجاد دبیرخانه دائمی اتحادیه دانشگاه‌های ایران و روسیه مستقر در دو دانشگاه تهران و دانشگاه دولتی مسکو، استفاده از توانمندی‌های دو طرف جهت توسعه علم و فناوری و مشارکت در تأمین نیازها و یافتن راه حل برای چالش‌ها در دو کشور روسیه و ایران با استفاده از توسعه شبکه بین دانشگاهی و اتصال آن به حوزه‌های فناوری را می‌توان از جمله دستاوردهای این اجلاس‌ها برشمرد.

همچنین امضا و انتشار چهار بیانیه مشترک با تأکید بر توسعه و تعمیق روابط دانشگاهی میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه و اراده دو طرف بر ادامه برگزاری اجلاس‌های مشترک به‌صورت دوره‌ای در دو کشور، انعقاد ده‌ها سند همکاری میان دانشگاه‌های روسیه و دانشگاه‌های بزرگ ایران در زمینه انجام و برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی، کارگاه‌های آموزشی، طرح‌های مشترک پژوهشی، تبادل دانشجو، تبادل استاد، چاپ کتاب مشترک، همکاری در حوزه‌هایی چون مهندسی هوا فضا، علوم ریاضی، علوم پزشکی و علوم‌زیستی، آزمایشگاهی، آموزش زبان فارسی و زبان روسی و مطالعات ایران‌شناسی و روسیه‌شناسی، علوم ریاضی و.... از دیگر موضوعات و موارد مطروحه و انجام شده در حاشیه چهار اجلاس پیشین رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز