خبرگزاری کار ایران

هشدار نسبت به افزایش آمار مبتلایان کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۵۱۷

رئیس بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر (عج) با اشاره به اختصاص ۳ بخش از این مرکز درمانی به بیماران کرونایی نسبت به روند فزاینده مبتلایان به کرونا هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "آیت اله عبادی" در یک برنامه تلویزیونی گفت: از ابتدای شیوع کرونا در کشور، اولین بیمار مبتلا به ویروس کرونا، ۳۰ بهمن ماه سال ۹۸ در بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر (عج) پذیرش و تحت درمان قرار گرفت.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر (عج) ادامه داد: پیرو برنامه کشوری در راستای مقابله با کرونا و مشارکت مراکز درمانی نیروهای مسلح، فرآیندها و تجهیزات این مرکز درمانی با تدابیر و برنامه های راهبردی معاونت بهداد ناجا آماده خدمت رسانی به بیماران کرونایی شدند.

وی با اشاره به اختصاص ۳ بخش بستری به بیماران کرونایی، تصریح کرد: علاوه بر این، ظرفیت لازم برای پذیرش این بیماران در بخش های اورژانس و ICU  نیز پیش بینی و ایجاد شد.

عبادی با اشاره به برپایی چادر تریاژ و غربالگری بیماران کرونایی در بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر(عج) بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، بیماران با علائم مشکوک به کرونا تحت آموزش و درمان های سرپایی و بیماران با علائم قطعی و بالینی در بخش های پیش بینی شده بستری و تحت درمان قرار می گیرند.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر(عج) با اشاره به مواجهه با کمبود ماسک در اوایل شیوع کرونا در کشور، اظهار کرد: به منظور خودکفایی در تولید ماسک، خط تولید ماسک های بهداشتی با ظرفیت دوخت روزانه بیش از ۲۰۰ عدد ماسک را در این مرکز درمانی راه اندازی کردیم.

وی همچنین به طراحی کیت های تشخیص کرونا به همت متخصصان آزمایشگاه تشخیص طبی و ژنتیک بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر(عج) اشاره و خاطر نشان کرد: با مشارکت و همکاری وزارت دفاع و شرکت های نوبنیان در آینده ای نزدیک کار تولید انبوه این کیت های تشخیصی آغاز خواهد شد.

عبادی با اشاره به روند فزاینده مبتلایان به کووید ۱۹ بعد از یک دوره روند نزولی این بیماری گفت: هر زمان مردم توصیه های بهداشتی و پیشگیرانه را جدی گرفتند شاهد روند رو به کاهش و کنترل این بیماری بودیم؛ اما متاسفانه با شروع تعطیلات و آغاز فصل گرما در نتیجه سهل انگاری و عدم توجه عده ای به هشدارها و توصیه های بهداشتی مجدداً شاهد اوج گیری و روند فزاینده آمار مبتلایان به این بیماری هستیم.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر(عج) با تأکید بر این که در حال حاضر هیچ روش درمانی قطعی برای کرونا وجود ندارد، به مردم توصیه کرد: اصول خودمراقبتی و رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری را جدی بگیرند و در صورت امکان مسافرت نروند و از حضور در اماکن پر ازدحام پرهیز کنند.

تشابه علائم جدید بیماری کرونا به بیماری های شایع فصل گرما و حساسیت های فصلی

 در ادامه "متین روحانی" پزشک متخصص عفونی بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر (عج) اظهار کرد: اوایل شیوع کرونا در کشور که مقارن با فصل سرد سال بود اغلب بیماران با علائم تنفسی، سرماخوردگی، تب، تنگی نفس و سرفه های خشک به ما مراجعه می کردند اما با نزدیک شدن به فصل گرما علائم بیماران در نتیجه تغییر رفتار این ویروس تغییر پیدا کرد و این روزها شاهد مراجعات بیماران کرونایی با علائم گوارشی، اسهال، تهوع، استفراغ، سر درد، گلودرد و سرفه هستیم که بیشتر این علائم مشابه با علائم حساسیت های فصلی و گرمازدگی است.

وی تأکید کرد: افراد در صورت داشتن علائم ذکر شده برای بررسی های بیشتر و اطمینان از عدم ابتلا به کرونا به پزشک مراجعه کنند.

روحانی در ادامه با تصریح این که بیماری کرونا درمان اختصاصی و مشخصی ندارد، متذکر شد: ناقلان بی علامت نقش زیادی در انتقال این ویروس به سایرین دارند. بسیاری از افراد این بیماری را بدون تجربه علائم و عوارض خاصی پشت سر می گذارند اما بسیاری از افراد از جمله بیماران دارای نقص ایمنی و افراد مسن در صورت مواجهه با این ویروس، متحمل عوارض سنگین و جانفرسایی می شوند که حتی به مرگ آنها منتهی می شود.

وی همچنین توصیه کرد: با تصور این که ناقل سالم هستید از ملاقات های غیر ضروری و بدون ملاحظات پیشگیرانه با افراد مسن پرهیز کنید. از کودکان بیشتر مراقبت کنید، رفتن به مسافرت و برگزاری مراسم های خود را در حد امکان به زمان مناسب موکول کنید و از حضور در اماکن پر تجمع اجتناب کنید ضمن این که شست و شوی مکرر دست ها، رعایت فاصله ایمن و استفاده از ماسک را در رفت و آمدها به عنوان ضمانت سلامت خود و عزیزانتان جدی بگیرید.

در ادامه حجت الاسلام" نوراله دستورانی" رئیس عقیدتی سیاسی معاونت بهداد ناجا با اشاره به حضور پر رنگ و تأثیرگذار مراکز درمانی ناجا در مقابله با بیماری کرونا، اظهار کرد: در این بحران پیش آمده بیمارستان ها و مراکز درمانی ناجا همه امکانات و تجهیزات خود را در خدمت بیماران بسیج کرده و از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

وی عنوان کرد: علاوه بر کادر درمان، سایر بخش ها نیز با همه توان پای کار آمدند و از همه ظرفیت ها و امکانات در مقابله با ویروس کرونا بهره برداری کردند.

حجت الاسلام دستورانی با اشاره به عدم برپایی نمازهای جماعت در راستای تدابیر بهداشتی و پیشگیرانه، بیان کرد: در این مدت  نمازخانه های ما تعطیل نشدند و به پایگاه و مقر پشتیبانی برای بسته بندی و توزیع اقلام مراقبت فردی به یگان های سراسر کشور به ویژه یگان های مرزی و دور دست تبدیل شدند.

وی در پایان تأکید کرد: همه ما موظفیم ملاحظات بهداشتی و پیشگیرانه ای که از  رسانه ها توصیه می شود را به عنوان یک وظفیه شرعی رعایت کنیم تا به یاری خداوند و همکاری مردم و مسئولان شاهد ریشه کن شدن هرچه سریع تر این بیماری باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز