خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان بهزیستی خبر داد:

اعطای تسهیلات بلاعوض، کمک هزینه ودیعه و اجاره مسکن به بخشی از مددجویان بهزیستی

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۴۸۷

رییس سازمان بهزیستی کشور از اعطای تسهیلات بلاعوض و کمک هزینه ودیعه و اجاره مسکن به بخشی از مددجویان بهزیستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وحید قبادی دانا، رییس سازمان بهزیستی کشور درباره ودیعه مسکن مددجویان بهزیستی گفت: به حول و قوه الهی و با حمایت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و با مشارکت کمیته امداد حضرت امام تسهیلاتی برای کمک به جامعه هدف سازمان بهزیستی درخصوص ودیعه مسکن و همچنین کمک بلاعوض برای اجاره مسکن ایجاد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از ۲۰۰ هزار خانوار از مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی از مسکن استیجاری استفاده می‌کنند اگر قرار باشد این تسهیلات به همه اختصاص پیدا کند بیش از سه هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز بود. البته بودجه سازمان بهزیستی برای ساخت مسکن بوده و هیچ وقت بودجه‌ای برای ودیعه و اجاره مسکن از محل اعتبارات دولتی در اختیار سازمان بهزیستی نبوده است.

رییس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: در شرایط سخت اقتصادی کنونی و با شیوع کرونا بنیاد مستضفعان انقلاب اسلامی مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای کمک بلاعوض رهن و اجاره مسکن و همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه مسکن به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان را اختصاص داد این ۵۰ میلیارد تومان در اختیار صندوق امداد ولایت قرار می‌گیرد و با حمایت کمیته امداد حضرت امام نیز ۲۵ میلیارد تومان دیگر در صندوق امداد ولایت تامین اعتبار می‌شود.

قبادی‌دانا خاطرنشان کرد: بنابراین در حال حاضر با این کمک ما مبلغ ۷۵ میلیارد تومان برای تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه مسکن و مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای کمک بلاعوض جامعه هدف سازمان بهزیستی اختصاص داده شده است.

وی همچنین ادامه داد: با توجه به محدودیت امکانات اشاره شده گروه هدف دارای اولویت برای کمک بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه شامل زنان سرپرست خانوار دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار که بعد خانوار آنها حداقل سه نفر است و همچنین معلولان سرپرست خانوار با شدت معلولیت شدید و خیلی شدید با بعد خانوار حداقل سه نفر، خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول که سرپرست خانوار دارای معلولیت باشد و  فرزندان سازمان بهزیستی که دارای زندگی مستقل شده و از مراکز شبانه‌روزی ترخیص شده‌اند که این فرزندان شامل کسانی است که حداکثر ۱۰ سال از زمان شروع زندگی مستقل آنها گذشته باشد.

رییس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: همچنین کسانی می‌توانند مشمول دریافت کمک هزینه بلاعوض و همچنین تسهیلات شوند که فاقد مسکن و مستاجر بوده و تحت پوشش مستمر یا غیرمستمر سازمان بهزیستی باشند همچنین سابقه‌ای از استفاده از تسهیلات و امکانات دولتی تامین مسکن را نداشته باشند و همچنین دارای قرارداد اجاره به نام فرد تحت پوشش باشند.

قبادی دانا خاطرنشان کرد: از این افراد کسانی که در دهک یک تا سه درآمدی هستند مشمول دریافت کمک‌های بلاعوض شده و کسانی که در دهک یک تا ۷ درآمدی هستند مشمول دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه خواهند بود. میزان کمک بلاعوض نیز همسو و هماهنگ با مددجویان کمیته امداد حضرت امام و سازمان بهزیستی خواهد بود. برای افرادی که در شهرهای مرکز استان هستند مبلغ ۶ میلیون تومان و کسانی که در سایر شهرها هستند مبلغ ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و کسانی که در روستاها و حاشیه شهرها هستند مبلغ دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به عنوان کمک بلاعوض کمک هزینه اجاره برای آنها پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: احتساب این مبلغ به این صورت است که برای شهرهای مراکز استان تقریبا مبلغ ماهانه کمک هزینه برابر ۵۰۰ هزار تومان برای یکسال، برای سایر شهرها مبلغ کمک هزینه ۴۰۰ هزار تومان برای یکسال و برای روستاها و حاشیه شهرها مبلغ کمک هزینه ماهانه ۲۰۰ هزار تومان برای یکسال در نظر گرفته شده است.

 رییس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: همچنین برای تسهیلات قرض‌الحسنه نیز در استان‌های مختلف با توجه به شرایط استان و اینکه منزل مددجو در مرکز استان قرار دارد یا شهرستان‌‌ها سقف تسهیلات متفاوت است. سقف تسهیلات در شهرستان‌ها مبلغ ۲۰ میلیون تومان است که این مبلغ در مرکز استان‌‌ها هم ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان براساس استان متغیر خواهد بود و زمان بازپرداخت این تسهیلات با موافقت و همکاری صندوق امداد ولایت بین ۵ تا ۷ سال خواهد بود.

قبادی‌دانا خاطرنشان کرد: افرادی که مشمول این تسهیلات هستند به ادارات بهزیستی شهرستان‌ها در سراسر کشور می‌توانند مراجعه کنند همچنین در سامانه‌ای که در نظر گرفته شده استان‌ها تا سقف اعتبار در نظر گرفته شده برای شهرستان‌ها در سامانه می‌توانند ثبت‌نام کنند و پس از آن کسانی که شرایط احراز آنها توسط اداره بهزیستی شهرستان و استان و ستاد کشور مورد تایید قرار بگیرد جهت دریافت تسهیلات به صندوق امداد ولایت معرفی خواهند شد و کسانی که مشمول کمک بلاعوض اجاره مسکن می‌شوند به صورت الکترونیکی مبلغ مورد نظر روی کارت بانکی آنها شارژ خواهد شد. امیدواریم که فعالیت‌‌های مذکور در رابطه با پروسه اداری که قرار است انجام شود تا پایان مردادماه به نتیجه رسیده و ما بتوانیم از آن تاریخ در اختیار مددجویان قرار دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز