خبرگزاری کار ایران

لاری خبر داد:

جان‌باختن ۱۴۸ بیمار کووید ۱۹ طی شبانه‌روز گذشته/ وضعیت قرمز در ۸ استان

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۴۲۴

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استان‌های خوزستان، آذربایجان های غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۱۴ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۴۸ مورد بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۳۷ هزار و ۸۷۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۸ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۴۰۸ نفر رسید.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون ۱۹۸ هزار و ۹۴۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۱۳۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری خاطرنشان کرد: تاکنون یک میلیون و ۷۶۹ هزار و ۵۲۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی تاکید کرد: استان‌های خوزستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های تهران، فارس، اصفهان، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان، البرز و لرستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

او با بیان اینکه ابتلا به بیماری کووید ۱۹ روند افزایشی در دنیا دارد، تصریح کرد: نقش مردم در مهار این بیماری با رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی شست و شوی مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک برای همه مردم بسیار مهم است. از فردا نیز استفاده از ماسک در استان‌های قرمز و استان‌هایی که در وضعیت هشدار هستند، اجباری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز