خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

مردم برگزاری احتمالی عروسی در تالارها را به ۱۱۰ گزارش دهند/ ۹۵ درصد اصناف موارد بهداشتی و پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۳۶۳

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت با اشاره به نظارت پلیس اماکن بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی از کشف و ضبط ۶ انبار قاچاق پارچه خبر داد.

«سرهنگ نادر مرادی» معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت درباره نظارت پلیس اماکن بر اصناف با توجه به افزایش شیوع کرونا گفت: با توجه به این وضعیت مقرر شده است، بازرسان اصناف، بازرسان اتحادیه‌ها و وزارت بهداشت جهت نظارت و بازرسی کنترل پروتکل‌های بهداشتی در سطح تهران به صورت تلفیقی با نیروهای پلیس اماکن بازدید از واحدهای صنفی را انجام دهند.

وی ادامه داد: بحث تخصصی کنترل پروتکل‌های بهداشتی بر عهده بازرسان وزارت بهداشت است و ما در کنار آنها به عنوان پشتیبانی کننده در گشت نظارت سلامت محور در کنار این بازرسان هستیم. چنانچه واحد صنفی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده باشد، بازرسان وزارت بهداشت تذکر خواهند داد و چنانچه مجددا رعایت نکنند ما مجبوریم برابر دستور مقام محترم قضایی با آنها برخورد کنیم.  ۹۵ درصد اصناف موارد بهداشتی و پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند، در بررسی‌هایی که انجام شده در بیشتر موارد پروتکل‌ها رعایت شده است.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت در خصوص برگزاری عروسی در تالارها با توجه به افزایش بیماری در شهر تهران تصریح کرد: در چندین مورد به ما اعلام شده بود که در تالارها عروسی برگزار می‌شود ما نیز مراجعه کردیم و تالارها اعلام کرده‌اند که از تالارها برای صرف غذای عروسی استفاده شده است و فقط ۵۰ درصد ظرفیت آنها استفاده شده است و مراسمی در آنها برگزار نمی‌شود. از مردم نیز می‌خواهیم تا چنانچه موردی از برگزاری عروسی در تالارها را مشاهده کردند، حتما به سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند ما نیز برای بررسی در محل حاضر خواهیم شد.

سرهنگ مرادی درباره برخورد با قهوه‌خانه‌هایی که قلیان سرو می‌کنند، گفت: در روزهای اخیر یک الی دو مورد گزارش شده است که قبلا هم به آنها تذکر داده‌ایم، اما رعایت نکرده‌اند ما نیز با آنها برخورد کرده‌ایم. در حال حاضر ۹۹ درصد رعایت می‌کنند، محل‌هایی که به صورت قانونی فعالیت می‌کنند با تذکرات و هشدارهای پلیس و ستاد ملی مقابله با کرونا از سرو قلیان خودداری می‌کنند، اما نمی‌توانیم بگوییم همه به صورت صددرصد رعایت می‌کنند، چراکه در گوشه و کنار شهر مورادی هستند که به صورت زیرزمینی فعالیت می‌کنند و متاسفانه در این مکان‌ها قلیان نیز سرو می‌شود، اگر مردم به ما گزارش دهند و ما نیز در جریان بازرسی‌هایمان چنانچه با این موارد مواجه شویم، قطعا برخورد خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره کشفیات خودرو گفت: یک پارکینگ دیگر نیز طی روزهای اخیر شناسایی شده است که در آن بیش از ۱۰۰ خودرو کشف و ضبط شده است. قطعا ورود پلیس به  احتکار خودرو در کاهش قیمت بازار خودرو تاثیرگذار بوده است.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت درباره ورود پلیس اماکن به گرانی مسکن گفت: اگر نیاز باشد ما در کنار بازرسان اتحادیه املاک هستیم و کمک می‌کنیم، اما چون بحث تخصصی مسکن است و مسکن نیز از جنسی نیست که ما به آنها مجوز داده باشیم، بنابراین نمی‌توانیم به صورت مستقیم دخالت کنیم، البته اگر املاکی که ما به آنها مجوز داده‌ایم، مرتکب تخلفی شوند و در معاملات اگر حق و حقوقی از مردم پایمال شده باشد و به ما مراجعه کنند، قطع به یقین برای احقاق حق آنها ورود خواهیم کرد.

سرهنگ مرادی در خصوص کشفیات انبارهای پارچه توسط این پلیس گفت: پارچه‌های خارجی که از مبادی غیررسمی وارد کشور می‌شوند از طریق کشور چین وارد امارات شده و از امارات به صورت غیرقانونی به بنادر کشور ما ارسال می‌شد و از آنجا توسط خودروهایی به صورت شوکر قاچاق وارد و به تهران منتقل می‌کنند که در انبارهایی در جنوب تهران دپو شده و به صورت جزئی وارد بازار تهران و انبارهای غیرمجاز می‌شد، ما این موارد را شناسایی کردیم و حدود ۶ انبار را کشف کردیم و تعدادی انبار را در دست بررسی قرارداده‌ایم و آنها را نیز شناسایی کرده‌ایم و به زودی قطع به یقین به آنها نیز ورود می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز