خبرگزاری کار ایران

صدیقی اعلام کرد:

تامین سرانه دو متر مربع فضای ورزشی دانشجویی

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۳۴۴

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در آیین تجلیل از قهرمانان، مدال‌آوران و دست‌اندرکاران رویدادهای بین‌المللی ورزش دانشجویان در سال ۱۳۹۸ اعلام کرد: در عرصه ورزش دانشجویی در بحث زیرساخت‌ها، امروز به سرانه ۲ متر مربع برای هر دانشجو رسیده‌ایم.

به گزارش ایلنا، در این آئین که صبح امروز (شنبه) با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مسئولان وزارت ورزش و جوانان و دانشجویان ورزشکار مدال‌آور در عرصه‌های جهانی در سالن همایش شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، صدیقی با بیان اینکه یکی از اهداف ما در هفت سال اخیر، نظم و انضباط در فعالیت‌ها بود که تقدیر به موقع از ورزشکاران یکی از آنها است، اظهار داشت: ما افتخارات ورزشکاران را در همان سال تقدیر می‌کنیم که سال گذشته با مشکل شیوع بیماری کرونا رو به رو شدیم و به موقع انجام نشد و از ابتدای سال به دنبال بهتر شدن شرایط برای برگزاری تجلیل بودیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ توفیقات خوبی در عرصه ورزش دانشگاهی داشتیم، افزود: در این مدت درخصوص توسعه زیرساخت‌های فضای ورزش دانشگاهی فعالیت‌های خوبی صورت گرفت و در این راستا ۸۳ پروژه زودبازده داشتیم که ۶۵پ روژه به نتیجه رسیده و ساخت ۲۹ پروژه کلان ورزشی نیز در حال پی گیری است.

وی در ادامه گفت: علاوه بر این در کنار خوابگاه‌های دانشجویی امکانات ورزشی برای اوقات فراغت دانشجویان افزایش یافته و طرح پایش سلامت نیز برای ۳۰ هزار دانشجو انجام گرفت.

صدیقی با اشاره به برگزاری رویدادهای داخلی و ملی ورزش دانشجویان گفت: هر دو سال یک بار المپیاد ملی، المپیاد ورزش همگانی و یونیورسیاد جهانی ورزش دانشجویان برگزار می‌شوند که سال گذشته المپیاد همگانی برگزار شد و تابستان امسال هم دانشگاه گیلان میزبان المپیاد ملی بود که با شیوع ویروس کرونا به سال بعد موکول شد.

رئیس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر بحث ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا برای قهرمانانی که شرایط آن را دارند، افزود: در کنار رقابت‌های جهانی در رشته‌های مختلف، سال گذشته یونیورسیاد جهانی ورزش دانشجویان نیز برگزار شد که با تلاش‌ها و همدلی دولت و وزارت علوم و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، سه دوره حضور موفق در این رویداد جهانی داشتیم که رتبه‌های نهم، دهم و نهم در این سه دوره در میان ۱۴۰ کشور شرکت کننده کسب شد.

صدیقی با بیان اینکه ورزش دانشجویی در دوران کرونایی نباید متوقف شود، بر فعالیت‌های تربیت بدنی دانشجویان از طریق اپلیکیشن‌های ایجاد شده تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز