خبرگزاری کار ایران

فرصت ثبت‌نام رانندگان سرویس مدارس در سامانه سپند تا ۲۵ ماه جاری

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۳۳۶

رانندگان سرویس مدارس تا ۲۵ ماه جاری فرصت دارند نسبت به ثبت نام در سامانه سپند اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی ضامنی، مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در برنامه پخش زنده شبکه خبر درباره ثبت نام رانندگان در سامانه سپند گفت: طبق مهلت تمدید شده رانندگان تا ۲۵ ماه فرصت دارند که ثبت نام خود را انجام دهند. تاکنون ۳۰۰ شرکت ثبت نام خود را تکمیل کردند تا برای سرویس مدارس در سال آینده فعالیت کنند.

ضامنی گفت: شرکت‌های پیمانکار از این فرصت استفاده کنند و در بازه زمانی در نظر گرفته شده نسبت به تکمیل ثبت نام اقدام کنند. در نهایت شرکت‌هایی که مورد تایید هستند، می‌توانند برای سرویس مدارس به کار گرفته شوند.

وی درباره فرایند ثبت نام توضیح داد: سامانه ملی سپند و حمل و نقل دانش آموزی سامانه‌ای است که با همکاری وزارت کشور و وزارت آموزش و پرورش در دو سال گذشته راه اندازی شده است. از  این رو شرکت‌های پیمانکار می‌توانند کد کاربری خود را در این سامانه تعریف کنند و پس از ثبت نام اطلاعات آنها در کارتابل های شهرداری بارگذاری شده و تحویل مدارس داده می‌شود.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: تمام فعالیت سرویس مدارس باید بر اساس سامانه سپند باشد که البته نیازی به مراجعه حضوری ندارد. بلافاصله بعد از ثبت نام شرکت‌ها،‌ اطلاعات آن‌ها به شهرداری هر شهر ارسال می‌شود و شهرداری‌ها نسبت به بررسی مدارک آنها اقدام می‌کنند. در مرحله آخر، فرخوان از رانندگان را داریم که باید به دفاتر پیش خوان دولت مراجعه و مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند

ضامنی گفت: بعد از اینکه استعلام‎های فردی، خودرویی و... انجام شد، مدارس می‌توانند رانندگان متناسب با قراردادها را انتخاب و در آینده از این سرویس‌ها استفاده کنند.

وی تاکید کرد: در حوزه سرویس مدرسه دو موضوع سلامت خودرو و سلامت شخص راننده حائز اهمیت است. از  طرف دیگر این اقدامات باید در سامانه انجام شود از این رو نظرات والدین و ثبت این نظرات در سامانه درباره رانندگانی که قبلا فعالیت داشته‌اند بسیار مهم است. امسال این سامانه دقیق‌تر شده و امکان جعل و تقلب در آن وجود ندارد.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور بیان کرد:‌ تمام فعالیت‌ها در بستر سامانه است و نیازمند حضور شرکت‌ها، رانندگان و والدین نیست، ‌از این رو همه می‌توانند درخواست‌های خود را در سامانه ثبت کنند اما این موضوع نیز نیازمند همکاری همه جانبه به خصوص والدین است.

وی درباره نوع خدمات دهی رانندگان به دانش آموزان گفت: بخش راننده باید از دانش‌آموزان جدا شود، همچنین استفاده توامان راننده از ماسک و دست کش و ضدعفونی کردن محل خودرو ضروری است.

ضامنی درباره آن دسته از افرادی که غیرقانونی در حوزه سرویس مدرسه فعالیت می‌کنند، گفت: توصیه ما این است که همه خودرو‍‌ها برای سرویس دهی به مدارس در سامانه سپند ثبت نام کنند، زیرا به آنها نیز سوخت تعلق می‌گیرد، اما اگر تخطی کنند قطعا متحمل جریمه شده و با آنها برخورد خواهد شد.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: ما در سال‌های گذاشته حوادثی را داشتیم که به علت عدم صلاحیت راننده و عدم معاینه فنی خودرو رخ داده است. از این رو باید طبق قانون از  حمل و نقل قانونی استفاده کرد که ایمن‌تر است. توصیه ما این است که والدین، مدارس و شهرداری‌ها تمام فعالیت‌هایشان را براساس ابلاغیه وزیر کشور انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز