خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت خبر داد:

آغاز ثبت‌نام بیمه سلامت دستیاران و دانشجویان دکترای تخصصی

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۷۷۳

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت از آغاز ثبت نام بیمه سلامت دستیاران و دانشجویان دکترای تخصصی دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: دانشجویان دوره دستیاری و دکترای تخصصی ph.d می‌توانند با مراجعه به پرتال صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، ثبت نام خود را برای داشتن بیمه سلامت نهایی کرده، تا در اسرع وقت اطلاعات به دست آمده در اختیار سازمان بیمه سلامت ایران جهت صدور دفترچه برای این دسته از دانشجویان قرار گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، رحمان خدابنده‌لو، در خصوص چگونگی اجرایی شدن بیمه سلامت دستیاران و دانشجویان دکترای تخصصی ph.d، بیان داشت: برگزاری جلسات مکرر با دبیران شورای مرکزی شوراهای صنفی دانشجویان و دبیران شورای مرکزی شوراهای صنفی دستیاران و ph.d به ما کمک کرد تا بتوانیم از نزدیک در جریان مشکلات دانشجویان عزیز قرار گرفته و در مسیر رفع این مشکلات اقدام کنیم.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت اضافه کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های دانشجویان شورای مرکزی شوراهای صنفی دستیاران و دکترای تخصصی، داشتن بیمه درمانی بود تا در صورت بروز مشکلات سلامتی، این دسته از دانشجویان با مانعی در مسیر درمان و هزینه‌های درمانی روبه رو نشوند. با طرح این دغدغه، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت موضوع را به وزیر بهداشت منتقل کردند و وزیر بهداشت نیز به شدت بر اجرای این امر تأکید داشتند که در نهایت با پی‌گیری‌های مکرر معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و همکاری مهندس موهبتی رییس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران؛ تفاهم نامه‌ای میان معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و این سازمان منعقد شد که بر اساس آن دانشجویان دستیاری و دکترای تخصصی امکان برخورداری از بیمه سلامت را داشته باشند.

تمام هزینه بیمه سلامت دانشجویان دستیاری و دکترای تخصصی ph.d که حدود ۶۵۰ هزار تومان به ازای هر نفر در یک سال خواهد بود از سوی وزارت بهداشت و صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می‌شود.

مکاتبات لازم با رؤسا و معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت گرفته است

وی با بیان این‌که به دنبال این تفاهم‌نامه باید اطلاعات دانشجویان دستیاری و دکترای تخصصی را در اختیار داشته باشیم تا این عزیزان بتوانند برای خود و افراد تحت تکفل بیمه درمانی دریافت کنند، بیان داشت: بر این اساس با همکاری صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، مکاتبه‌ای با معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور انجام شد تا از طریق مسؤولان رفاهی معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور ثبت نام دانشجویان انجام شده و اطلاعات لازم برای صدور دفترچه به دست آید.

خدابنده‌لو تصریح کرد: در ادامه نامه دیگری برای رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از سوی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ارسال شد تا اطلاعات کامل دانشجویان متقاضی را در اسرع وقت برای صدور دفترچه‌های بیمه سلامت در اختیار معانت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت قرار دهند. بر این اساس انتظار داریم از طریق معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها و روسای مراکز درمانی که دستیاران و دانشجویان ph.d در این بیمارستان‌ها و مراکز در حال فعالیت هستند، بتوانیم هر چه سریعتر اطلاعات دستیاران و دانشجویان دکترای تخصصی را برای دسترسی به بیمه سلامت در اختیار داشته باشیم.

برای داشتن بیمه سلامت هزینه‌ای از دانشجویان تا انتهای سال تحصیلی دریافت نمی‌شود

وی با تأکید بر این‌که دانشجویان عزیز این فرصت را به هیچ عنوان از دست ندهند، به حوزه مالی این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: برای اجرایی کردن این برنامه، هزینه‌ای از دانشجویان دریافت نمی‌شود و تمام هزینه بیمه سلامت دانشجویان دستیاری و دکترای تخصصی ph.d که چیزی حدود ۶۵۰ هزار تومان به ازای هر نفر در یک سال خواهد بود از سوی وزارت بهداشت و صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می‌شود. بر این اساس نیمی از این مبلغ را وزارت بهداشت و نیمی دیگر را صندوق رفاه دانشجویان در قالب وام پرداخت خواهد کرد و دانشجویان باید سهم صندوق رفاه را در پایان دوره تحصیلی بازپرداخت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز