خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه:

ائمه‌جمعه برای ترویج و توسعه مدرسه‌سازی آمادگی دارند

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۴۵۶

در دیدار رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه ضمن تشریح اقدامات خیرین مدرسه‌ساز قرار بر این شد تا از ظرفیت ائمه جمعه برای ترویج مدرسه‌سازی بهره گرفته شود.

به گزارش ایلنا، مهراله رخشانی‌مهر در دیدار با حجت‌الاسلام محمد جواد حاج‌علی‌اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه به تشریح اقدامات خیرین مدرسه‌ساز پرداخت و گفت: از مجموع۵۲۰هزار کلاس درس بیش از۱۳۰هزار کلاس توسط خیرین ساخته ‌شده است همچنین از سال ۹۶تاکنون خیرین سهم۵۰درصدی در تأمین فضاهای آموزشی و کلاس‌ها داشته‌اند.

وی ادامه داد: سال گذشته هزار و۵۳۰میلیارد تومان تعهد خیرین بود؛ علاوه برآن۲۱۰میلیارد تومان برای ساماندهی استان‌های سیل‌زده را داشتیم و بر همین اساس دولت هم۱۵۰میلیارد تومان برای موضوع مدرسه‌سازی در مناطق سیل‌زده کمک کرد.

رخشانی‌مهر یکی از عوامل در رشد مشارکت خیرین را عمل به تعهدات دولت دانست و گفت: دولت از سال ۹۶به بعد تعهدات خودش عمل کرد و اکنون هم سهم خیرین به‌ اندازه ۳هزار و۳۵۰میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اظهار کرد: بیش از آنکه به مدرسه‌سازی نیاز داشته باشیم، نیاز به فرهنگ کار خیری داریم و آموزش‌وپرورش می‌تواند نقش خودش را به‌درستی عمل کند؛ علاوه بر آن گروه‌های جهادی می‌توانند نقش مؤثری در توسعه فرهنگ کار خیر داشته باشد همان‌طور که شاهد بودیم یک جوان به نام مرحوم حسین علیمرادی از همین گروه‌های جهادی شروع کرد و درنهایت هم در همین مسیر جان خود را فدا کرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی بسته تحولی مشارکت‌های مردمی گفت: این موضوع ما را ملزم می‌کند تا مشارکت مردم را با رویکرد جمع سپاری نسبت به قبل افزایش دهیم.

دین خاستگاه اصلی تعمیم کارهای خیر و ترویج ارزش‌هاست

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی‌اکبری با اشاره به اهمیت مدرسه‌سازی بیان کرد: با توجه به ارزش کارهای انجام ‌شده، حوزه دین خاستگاه اصلی تعمیم کارهای خیر و ترویج ارزش‌هاست و بر همین اساس از این بستر می‌توانیم برای دعوت عمومی به کار خیر و به‌ویژه مدرسه‌سازی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به تجارب موفقی که در عرصه مدرسه‌سازی شاهد هستیم آمادگی داریم تا از ظرفیت ائمه جمعه برای ترویج این سنت حسنه بهره بگیریم و حتی در برخی اجتماعات در این زمینه کار را ترویج کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه بیان کرد: در شبکه ائمه جمعه آمادگی خود را برای ترویج و توسعه این کار اعلام می‌کنیم و مدرسه‌سازی را به‌عنوان مصداق کار حسنه در نظر داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز