خبرگزاری کار ایران

رییس اورژانس تهران:

۲۴ مصدوم در حادثه آتش‌سوزی دی‌کلینیک سینا اطهر/ حضور ۱۸ تیم عملیاتی در محل حادثه

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۲۵۰

رییس اورژانس تهران از مصدومیت 24 نفر در حادثه شب گذشته در دی‌کلینیک سینا اطهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیمان صابریان، رییس اورژانس تهران در نشست خبری خود با اشاره به حادثه انفجار در ساختمان دی‌کلینیک سینااطهر گفت: به محض اطلاع از حادثه ۷ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه موتورلانس و ۲ اتوبوس آمبولانس به همراه ۱۸ تیم عملیاتی به محل حادثه اعزام شد.

وی ادامه داد: متاسفانه در سر صحنه ۱۸ نفر فوت شدند و یک نفر نیز در حین سی پی آر فوت شد. در این حادثه نیز  ۱۵ نفر مصدوم شده بودند که به صورت سرپایی درمان شدند و ۹ نفر نیز به بیمارستان منتقل شده‌‌اند که در حال حاضر حال همه آنها مساعد است.

رییس اورژانس تهران درباره علت این حادثه گفت: حادثه توسط متخصصین در دست بررسی است. ساختمانی که دچار انفجار شد یک مرکز درمانی بود که هم امکانات تصویر برداری و هم آزمایشگاه و خدمات جراحی محدود ارائه می‌کرد.

صابریان خاطرنشان کرد: خوشبختانه یک اتفاق خوب دیشب این بود که از انفجار گاز هلیوم با کمک آتش‌نشانان و پدافند غیرعامل وزارت بهداشت جلوگیری شد.

عابران و همسایگان اطراف بیمارستان مصدوم نشدند

صابری رییس ارژانس تهران در مورد شدت حادثه در کلینیک سینا ضمن اشاره به اینکه افراد حادثه دیده همه در ساختمان حضور داشتند و افرادی که در همسایگی و عابر اطراف ساختمان بودند مصدوم نشدند، گفت: در حادثه‌ی دیروز اغلب افرادی که در حادثه دچار آتش سوزی شده بودند در ساختمان حضور داشتند و برای همسایه‌ها و عابرین مشکلی پیش نیامده و یا حداقل مصدوم نشدند وخسارت  در حد شکستگی شیشه منزل بوده است.

صابری در مورد این حادثه گفت: در اتفاقی که دیشب افتاد من از لحظه‌ی اول درگیر شدم و اطلاعات را از صحنه چک می‌کردم و خدمت دوستان ارائه می‌دادم اما در فضای مجازی اطلاعات اشتباه از قول من زیاد بود.

صابری در مورد خبر تشعشعات در محیط کلینیک سینا گفت: یکی از خبرهایی که اصلاً با من هماهنگ نشده بود همین خبر بود که تشعشعات اینجا وجود دارد و من فقط گفتم تا جایی که می شود از ایجاد تجمع پرهیز کنیم، چرا که به دلیل شیوع کرونا این کار انجام نشود بهتر است.حتی وقتی تجمع ایجاد می‌شود، افرادی که خدمت‌رسانی این حادثه هستند دچار مشکل می‌شوند.

صابری در مورد علت احتمالی حادثه گفت: در مورد انفجار، آنجا که مرکز تصویربرداری بود و گاز هلیوم وجود داشت احتمال انفجار هم وجود داشته است.

رییس ارژانس تهران در مورد امکانش پیشگیری این شکل حوادث گفت: البته من در جریان این موضوع نیستم و باید پیش بینی را افراد متخصص انجام دهند که در حال حاضر هم پیگیری نتایج علت حادثه هستند.

صابری در پایان به کسری بودجه ارژانس تهران اشاره کرد و گفت: در اورژانس تهران حدودا ۲۵ تا ۳۰ درصد کسری بودجه داریم و در واقع پولی که به ما ارائه می‌شود، کفاف حقوق و اضافه کار بچه ها را هم نمی دهد، برای خرید تجهیزات مشکل خاصی از نظر تحریم‌ها نداریم و تحریم ها روی کار ما خیلی تاثیر نداشته، در واقع مشکل ما مالی و بودجه‌ای است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز