خبرگزاری کار ایران

بندپی تشریح کرد:

جزییات محدودیت‌های پیشنهادی در تهران/احتمال توقف طرح ترافیک

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۰۴۰

استاندار تهران موارد پیشنهاد شده برای اعمال محدودیت در شهر تهران را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران درباره پیشنهادات مطرح شده در خصوص اعمال محدودیت در تهران به ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با توجه به عدم رعایت فاصله‌گذاری و سفرهایی که در تعطیلات متعدد هفته‌های گذشته داشتیم متاسفانه شاهد هستیم که  در ۱۰ روز اخیر روند مراجعان به مراکز درمانی، پذیرش در بیمارستان‌ها، بستری‌شدگان در بخش‌های ویژه و فوتی‌ها روند رو به رشد داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در جلسه ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران به این نتیجه و جمع‌بندی رسیدیم که شرایطی را فراهم کنیم تا این بیماری را مدیریت کنیم و شاهد این نباشیم که تهران به مرحله هشدار یا وضعیت قرمز تبدیل شود.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد مسافرانی که از حمل و نقل عمومی تاکسی، مترو و اتوبوس از ماسک استفاده می‌کنند اما فاصله‌گذاری اجتماعی کمتر از ۳۰ درصد در حمل و نقل عمومی رعایت می‌شود و ما شاهد چرخه کرونا هستیم. همچنین حجم مسافران به بیش از یک میلیون نفر در روز رسیده و می‌طلبد در رابطه با جرای طرح ترافیک بازنگری داشته باشیم. از همین‌رو یکی از پیشنهادات ما این است که طرح ترافیک را متوقف کنیم تا مردم بتوانند از حمل و نقل استفاده کنند.

محسنی‌بندپی درباره نظارت بر پروتکل‌ها گفت: برای کنترل شدید و بازرسی طالب همکاری اتحادیه‌ها وصنوف هستیم. یکی دیگر از پیشنهادات ما توقف قطعی تالارها برای برگزاری مراسم عروسی و عزا است و باید این محدودیت با قوت اجرا شود.

وی درباره برگزاری نماز جمعه در تهران گفت: با هماهنگی با ستاد اقامه نماز جمعه تهران قرار شد نماز جمعه در تهران را به تعویق بیاندازیم تا بیماری مدیریت شود. یکی دیگر از پیشنهادات ما استفاده از ظرفیت دور کاری کارمندان است.

استاندار تهران گفت: این حجم زیاد تردد پرسنل دولتی، سازمان‌هاف شرکت‌ها و بخش خصوصی باعث چرخش بیشتر بیماری می‌شود و نباید شهر را شلوغ کنیم. همچنین کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند از خانه بیرون نیایند تا برگردیم به زمانی که ویروس کنترل شود. امیدواریم با این اقدامات در مبارزه همه جانبه و قطع کامل زنجیره ویروس موفق باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز