خبرگزاری کار ایران

شانه‌ساز مطرح کرد:

تلاش برای ساخت تجهیزات مورد نیاز برای تولید دارو

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۷۵۰

رییس سازمان غذا و دارو گفت: تلاش می‌کنیم در آینده تجهیزات و ماشین‌آلات ساخت دارو را تولید کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شانه‌ساز رییس سازمان غذا و دارو در افتتاح نمایشگاه بین‌المللی فارمکس خاورمیانه 2020 گفت: در شرایط فعلی جامعه در جایگاهی قرار گرفته‌ایم که علیرغم مشکلاتی که برعلیه امنیت و سلامت کشور ما تحمیل می‌شود، اما این مشکلات کمترین تاثیری بر داروها و اقلام حیاتی مردم نداشته است.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: هدفی که برای آن تلاش می‌کنیم یکی از حلقه‌های اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است و باید بگویم که وزیر بهداشت امروز فردی است که سابقه اداره بنگاه‌های داروسازی و هلدینگ‌های داروسازی را داشته و به همین جهت نگاه وی در راستای جهش تولید است. ما در منطقه جزو معدود کشورهایی هستیم که ظرفیت تولید مواد موثره دارویی را داریم و باید این فرصت را پاس بداریم. در حقیقت در زمینه تولید مواد اولیه نعمات بی‌نظیر الهی را داریم.

وی خاطرنشان کرد: ترسیم هدفی که در وزارت بهداشت صورت گرفته این است که علاوه بر تولید داروهای ساخته شده در کشور به سراغ تولید تجهیزات و ماشین‌الات مورد نیاز تولید دارو قدم برداریم و اولویت مطرح وزارت بهداشت است و وزیر بهداشت در این زمینه حمایت و همت ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: امروز سه نفر از همکاران ما در مجلس شورای اسلامی حضور دارند و این برای اولین بار است که سه داروساز در مجلس هستند و امیدوارم بتوانند در تحقق اهدافی که در وزارت بهداشت ترسیم شده است کمک کنند و شاهد باشیم در سال‌های نزدیک تراز ارز‌آوری در حوزه دارو مثبت شود.

شانه‌ساز خاطرنشان کرد: مهمترین وظیفه خود را در کنار تامین سلامت مردم تحقق شعار جهش تولید می‌دانیم و امیدواریم با برچیده شدن کرونا در سال‌های بعد شاهد حضور شرکت‌های خارجی نیز در این همایش باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز