خبرگزاری کار ایران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران:

بستری ۵۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران/ تاکید بر استفاده از ماسک برای پیشگیری از ابتلا به کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۶۵۰

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران از بستری ۵۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرشاد علامه، معاون درمان دانشگاه علوم  پزشکی تهران بیان کرد: وقتی افزایش آمار مبتلایان همچنان ادامه دارد باعث می‌شود که ما در سیستم‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران دچار مشکل شویم.

وی ادامه داد: تعداد تخت‌های محدودی را برای بیماران کرونا در نظر داریم زیرا نمی‌توانیم تخت‌ها را افزایش دهیم اما وقتی به این سمت برویم که تعداد بیماران کرونایی که نیاز به بستری و خدمات و مراقبت‌های ویژه دارند در حال افزایش است،‌ بالاخره همین تعداد  تخت‌هایی که در نظر گرفتیم پر خواهد شد. ما در کشور نیاز به ارائه خدمات به بیماران غیرکرونایی مثل سکته مغزی، فشارخون، دیابت و... داریم اما اگر تعداد بیماران کرونایی بیشتر شود ما در ارائه خدمات به سایر بیماران دچار مشکل خواهیم شد.

علامه گفت: نکته اصلی این است که ما باید با رعایت کردن فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از تجمعاتی که هیچ ضرورتی ندارند، همچنین با زدن ماسک کمک کنیم که شیوع کرونا کاهش یابد. چون در صورت  ابتلا درمان سخت خواهد بود و ممکن است مرگ و میر افزایش پیدا کند، پس اکنون زمان این است که ما رعایت‌ها را بیشتر جدی بگیریم.

معاون درمان دانشگاه علوم  پزشکی تهران گفت:‌ طبق بررسی آخرین آمارها، در بیمارستان‌های دانشگاهی دانشگاهای علوم پزشکی تهران نزدیک ۵۰۰ بیمار بستری کرونا داریم که برخی از اینها نیاز به خدمات ویژه دارند و اگر این تعداد دائم افزایش پیدا کند قطعا مشکلات برای درمان نیز بیشتر خواهد شد. بنابراین تاکید می‌کنیم اصول بهداشتی رعایت شود.

وی تاکید کرد: مردم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا به مراکزی که به شکل ۱۶ و ۲۴ ساعته در خارج از محیط‌های بیمارستانی در نظر گرفته شده است مراجعه کنند،‌ تا شناسایی‌ها سریع‌تر و به دور از تجمع در بیمارستان‌ها انجام شود و اگر نیاز به بستری باشد افراد از همین مراکز به بیمارستان ارجاع داده می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز