خبرگزاری کار ایران

آتش‌سوزی در جنگل‌های پاوه/جان باختن سه نفر از دوستداران محیط‌زیست

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۰۹۵

مدیرکل مدیریت بحران استان کردستان از جان باختن سه نفر از دوستداران محیط‌زیست بر اثر آتش‌سوزی در ارتفاعات و جنگل‌های پاوه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلیل بالایی مدیرکل بحران استان کردستان درباره وقوع آتش‌سوزی در ارتفاعات و جنگل‌های پاوه گفت: آتش‌سوزی در این مناطق از پنجشنبه هفته قبل آغاز شد. این مناطق خالی از سکنه، مرزی و صعب‌العبور است. همانطور که می‌دانید آتش‌سوزی در مراتع بوده است و شعله‌های آتش در مرتع بسیار شدیدتر از جنگل‌ها است و خوشبختانه در این آتش‌سوزی‌ها جنگل‌ها آسیب ندیدند.

وی ادامه داد: این آتش‌سوزی در عصر روز شنبه اطفاء شد اما متاسفانه عصر دیروز دوباره در منطقه دره ژاله آتش‌سوزی آغاز و هنوز هم ادامه دارد.

مدیرکل بحران استان کردستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم شهرستان پاوه یکی از شهرستان‌های بافرهنگ در حوزه محیط زیست است و همه امکانات محلی برای اطفا حریق فراهم شده است همچنین از اطرف هم امکاناتی برای اطفاء حریق اعزام شده‌ و امیدواریم شاهد اطفاء حریق باشیم.

بالایی با اشاره به جان باختن سه نفر از دوستدارن محیط‌زیست در این آتش‌سوزی تصریح کرد: دیروز ۳ نفر از دوستداران محیط‌زیست از دیگر شهرستان‌ها و خارج از حوزه برای کمک به محل حادثه مراجعه کرده‌ بودند که متاسفانه بر اثر وزش باد و بالا گرفتند آتش نتوانستند جان خود را نجات داده و گرفتار شدند و متاسفانه جان باختند.

وی تاکید کرد: نکته مهمی که وجود دارد این است که خوشبختانه جنگل‌ها آسیب ندیدند اما امکان استفاده از بالگرد به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد نیست و ما با استفاده از دیگر روش‌ها در حال اطفاء این آتش‌سوزی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز