خبرگزاری کار ایران

پاسخ به استعلامات مراجع قضایی و انتظامی پولی شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۲۸۴۸

اعضای شورای شهر تهران به اخذ بهای خدمات در پاسخ به استعلامات مراجع قضایی و انتظامی از طریق تصاویر دوربین‌های کنترل ترافیک شهر تهران رای مثبت دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان دویست و بیست و سومین جلسه شورای شهر تهران لایحه «تعیین بهای خدمات پاسخ به استعلامات مراجع قضایی و انتظامی در خصوص تصاویر دوربین‌های کنترل ترافیک شهر تهران» مورد بررسی قرار گرفت.

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل در توضیح این لایحه گفت: از گذشته تاکنون معمولا در سطح شهر وقتی حادثه ای رخ می دهد مراجع قضایی برای به دست آوردن سند و تصاویر ثبت شده در سطح شهر استعلام می کنند.

او ادامه داد: شرکت کنترل ترافیک پاسخ استعلامات را ارائه می داد اما نگهداری این تصاویر برای شهرداری هزینه زا است و شهرداری بر این مبنا لایحه ای را تقدیم کرده است تا بهای خدمات تعیین شود.

علیخانی با بیان اینکه پیشنهاد شهرداری پاسخ به استعلام و ارائه سند در قالب لوح فشرده و تعیین رقمی برای آن است و برای مواردی که تصویری وجود ندارد نیز تعرفه تعیین کردند که در کمیسیون برای قسمت دوم مخالفت شد و شهرداری نیز موافقت کرد.

او افزود: برای این لایحه ۸۰ هزار تومان تعرفه درنظر گرفته شده است.

در ادامه حجت نظری پرسشی مطرح کرد مبنی بر اینکه چه کسی قرار است بهای خدمات را تعیین کند و مبالغ به چه حسابی وارد می شود؟

علیخانی در پاسخ به این سوال گفت: کسی که متقاضی است هزینه را پرداخت می کند که از سوی دستگاه قضایی معرفی می شود و خود فرد بهای خدمات را به حساب شرکت کنترل ترافیک پرداخت می کند.

او درخصوص حفظ حریم خصوصی افراد گفت: این تصاویر با مجوز قضایی در اختیار دستگاه قضایی و یا انتظامی داده می شود و انتشار عمومی ندارد.

سپس نماینده شهرداری در توضیح این لایحه گفت: تصاویر تصادفات و سرقت های معابر شهری با مجوز قوه قضاییه در دسترس قرار می گیرد. تاکنون این اتفاق رایگان بوده اما هزینه آن برای شهرداری زیاد بوده است. مبلغ در نظر گرفته شده نیز به اندازه همان خدماتی است که انجام می شود.

به گزارش ایلنا، کلیات این لایحه با موافقت اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز