خبرگزاری کار ایران

تاکید بر یکپارچگی اورژانس تهران در سطح استان برای پاسخ به زلزله احتمالی

asdasd
کد خبر : ۹۳۲۸۲۲

معاون فنی و عملیاتی مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه در بحث بحران‌ها یکپارچگی اورژانس تهران به نفع مردم خواهد بود گفت: در صورت یکپارچه شدن مرکز اگر زلزله‌ای در دماوند اتفاق بیفتد هماهنگی و پشتیبانی با سرعت بیشتری انجام خواهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا سید رضا معتمدی درباره محدوده فعالیت مرکز اوراژانس تهران و لزوم یکپارچه شدن فعالیت این مرکز در سطح استان، گفت: با توجه به پیشرفتی که اورژانس تهران با گذشت نزدیک به نیم قرن فعالیت داشته است، تقریبا می‌توان گفت در سطح تهران بزرگ فعالیت می‌کند؛ به همین ترتیب شهر ری، لواسانات و... در زیر مجموعه اورژانس تهران محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اورژانس دو شهرستان استان تهران، زیر مجموعه این مرکز نیستند، ادامه داد: با توجه به اینکه اورژانس دماوند و فیروزکوه، زیر مجموعه دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه ایران هستند، در پی آن هستیم که اگر هماهنگی انجام شود بتوانیم اورژانس این دو دانشگاه را تحویل بگیریم. در گذشته اسلامشهر نیز زیر مجموعه دانشگاه تهران بود که با پیگیری صورت گرفته اقدامات لازم برای انتقالش انجام شد. 

معاون فنی و عملیاتی مرکز اورژانس تهران با تاکید براینکه انتقال این دو اورژانس برای امدادرسانی در حوادث و بحران ها همانند زلزله‌ها امری ضروری است، خاطرنشان کرد: در بحث بحران‌ها یکپارچگی اورژانس تهران به نفع مردم خواهد بود. در صورت یکپارچه شدن سازمان اگر زلزله‌ای در دماوند اتفاق بیفتد هماهنگی و پشتیبانی با سرعت بیشتری انجام خواهد شد، در غیر این صورت باید منتظر درخواست کمک اورژانس های مذکور باشیم، البته در هر شرایطی این کمک انجام خواهد شد؛ اما یکپارچگی در سیستم عملیات باعث می‌شود که هماهنگی ها بهتر انجام شود.

معتمدی گفت: در حال حاضر که در جلسات استانداری شرکت می‌کنیم هم مرکز اورژانس تهران و هم دو دانشگاه حضور دارند. در حالی که در تمام استان ها اورژانس در بستر استان فعالیت می‌کند، با این حال در تهران، مرکز اورژانس تهران به علاوه دو دانشگاه فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این زمینه سال گذشته هماهنگی هایی انجام شد که البته بحث بودجه‌ای این اقدامات، انتقال نیروهای انسانی و... مطرح بود، یادآورشد: برای همین زمان‌بر شد. البته هم دانشگاه ها و هم اورژانس تهران نسبت به این یکپارچگی تمایل دارند و در آینده نه چندان دور با توجه به حمایت‌های سازمان اورژانس کشور این امر محقق خواهد شد.

معاون فنی و عملیاتی مرکز اورژانس تهران با اشاره به تاسیس اورژانس تهران تصریح کرد: اورژانس تهران سال ۵۳ به دنبال ریزش سقف فرودگاه تاسیس شد. در پی وجود این دغدغه که چگونه مصدومان این حادثه به بیمارستان منتقل شوند با همکاری اساتید خارجی مرکز اورژانس تهران تاسیس شد و چهارمین کشوری که در آن سیستم اورژانس پیش بیمارستانی احداث شد، ایران بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز