خبرگزاری کار ایران

الزام شهرداری تهران به نصب تابلو برای کتابفروشی‌ها در مناطق ۲۲ گانه تهران

asdasd
کد خبر : ۹۳۲۷۳۲

اعضای شورای شهر تهران شهرداری را ملزم کردند تا نسبت به نصب تابلوهای کتابفروشی ها در مناطق ۲۲ گانه اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان دویست و بیست و سومین جلسه شورای شهر تهران طرح "الزام شهرداری تهران به نصب تابلوهای کتابفروشی ها در مناطق ۲۲گانه شهر تهران" مورد بررسی قرار گرفت.

محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی در توضیح طرح نصب تابلوهای کتابفروشی در مناطق ۲۲گانه گفت: متاسفانه در سالهای اخیر شاهد کاهش توجه به کتاب و تیتراژ کتاب شده‌ایم. بصورتی که تیتراژ حدود ۱۰هزار کتاب به زیر هزار تا کاهش پیدا کرده است و این بسیار تلخ و ناگوار است.

حق شناس با اشاره به اینکه بسیاری از کتابفروشی‌ها مجبور به بستن مغازه خود شده‌اند، ادامه داد: انتظار این است که در فضای شهری کمک شود و با نصب تابلوهای راهنما به شهروندان یادآوری شود که در این مکان کتابفروشی وجود دارد و شهروندان را ترغیب به حضور در کتابفروشی کند و چراغی شود که شهروندان به فضاهای کتابفروشی سری بزنند.

عضو شورای شهر افزود: کلیات این طرح در کمیسیون مشترک فرهنگی اجتماعی و کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری به تصویب رسید و امروز تحت عنوان یک ماده واحده به اعضای محترم شورا ارائه می‌گردد.

او در دفاع از این طرح گفت:از اعضای محترم خواهش میکنم نگاه مهندسی به حوزه علوم انسانی نداشته باشند و انتظار داریم حمایت تمام قد در حوزه فرهنگی و کتابفروشی‌ها داشته باشیم. این طرح تقاضای اتحادیه کتابفروشان است و اگر ثمربخش نبود، مصرانه پیگیری نمی شد.

 به گزارش ایلنا، کلیات این طرح با ۱۴ رای موافق به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز