خبرگزاری کار ایران

جلوگیری از تداوم قطع درختان در مجموعه باغ بهشت

asdasd
کد خبر : ۹۳۲۶۱۱

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران بر لزوم صیانت از درختان و جلوگیری از تداوم قطع درختان مجموعه باغ بهشت واقع در محدوده منطقه ۲ تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان دویست و بیست و سومین جلسه شورای شهر تهران گفت: چهارم تیرماه از طریق نامه پیوست که به امضاء ۱۲۱ نفر از همشهریان مسئول و وظیفه شناسم از اهالی سعادت آباد رسیده است، در جریان قطع درختان در مجموعه باغ بهشت واقع در غرب ساختمان‌های آتی ساز در محدوده منطقه ۲ شهرداری تهران قرار گرفتم.

او افزود: بر اساس این گزارش طی ده سال گذشته نزدیک به چهار پنجم مجموعه باغ بهشت با قطع درختان و تبدیل آنها به ۱۴ برج غول آسای سیزده طبقه دیگر بهشت درختان و طبیعت نیست بلکه به جهنمی برای درختان تبدیل شده است و این روند طی روزهای گذشته با قطع درختان برای تامین سرانه های بهداشتی و آموزشی ادامه یافته است.

فراهانی تصریح کرد: متاسفانه افزایش قیمت زمین و مسکن در سالهای اخیر و مرغوبیت و مطلوبیت اراضی این محدوده برای ساخت و ساز، زمینه ساز از بین بردن درختان و باغات و سر برآوردن برج ها و ساختمانها را فراهم آورده است، روندی که تداوم آن نه به نفع مردم است و نه زندگی، زیرا با از میان برداشتن این درختان، زمینه کاهش کیفیت زندگی در شهر فراهم می شود.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: با عنایت به اهمیت موضوع به عنوان نماینده مردم شریف تهران، بر اساس وظیفه ودردفاع از حقوق عامه شهروندان عزیز، در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره « لزوم صیانت از درختان و جلوگیری از تداوم قطع درختان مجموعه باغ بهشت واقع در محدوده منطقه ۲» بر اساس تکالیف مصرح برای شهرداری تهران در قانون حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع درخت به شهردار تهران تذکر می‌دهم.

او در پایان گفت: امیدوارم یکایک ما نسبت به آنچه در شهر اتفاق می افتد احساس مسئولیت کنیم و با مطالبه اجرای قانون زمینه‌های مقابله با قانون‌شکنان را در شهر و شهرداری فراهم کنیم. مطمئنم با مردم تا شهرداری پاک فاصله‌ای نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز