خبرگزاری کار ایران

اوحدی در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد:

حضور مولد و فعال بنیاد شهید در عرصه اقتصاد/ با وجود دارایی‌هایمان نمی‌خواهیم بنگاه‌دار باشیم/ تشکیل شورای راهبری اقتصادی با حضور صاحبنظران

asdasd
کد خبر : ۹۳۲۵۴۴

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: می‌خواهیم حضور فعال و مولد در عرصه اقتصاد کشور آن هم در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری سال جهش تولید است، داشته باشیم.

«سعید اوحدی» رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره مهمترین برنامه‌هایش در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اولین نکته‌ای که باید به آن اشاره کنم، این است که هر قدمی برای ایثارگران برداریم، کمترین کار را کرده‌ایم، اما هر قدمی که برمی‌داریم، همان قدم اولویتی برای جامعه هدف ما محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران از مصوبات شورای اسلامی است و به تایید شورای نگهبان نیز رسیده است، از همین رو برنامه ویژه و مشخص ما برای سال ۹۹ تحقق درخواست‌های ایثارگران براساس این قانون است. خانواده معظم شهدا مطالباتی دارند که حتما باید پرداخت شود، به طور مثال در دیگر دستگاه‌های کشور مطالبات بازنشستگی تا سال ۹۷ پرداخت شده است، اما ما در این زمینه کاستی‌هایی داریم که باید برطرف شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه درمان و بیمه دی خوشبختانه در قانون مصوب بودجه امسال بودجه مناسبی دیده شده است، امیدوارم با هماهنگی خوبی که با دکتر نوبخت ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داریم، بتوانیم به موقع بودجه مورد نیازمان را تامین کنیم.

اوحدی درباره املاک بنیاد شهید تصریح کرد: اگرچه بنیاد شهید دارایی‌هایی را در اختیار دارد، اما ما نمی‌خواهیم بنگاه‌دار باشیم و می‌خواهیم حضور فعال و مولد در عرصه اقتصاد کشور آن هم در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری سال جهش تولید است، داشته باشیم و باید برای آن راهکارهایی تعریف شود.

وی در همین رابطه ادامه داد: دو شورا در بنیاد تشکیل داده شده است، یکی شورای راهبری فرهنگی و اجتماعی با حضور تعدادی از صاحبنظران فرهنگی در این حوزه و افرادی که در این رابطه حرف و ایده دارند تا بتوانیم از این طریق حوزه فرهنگی و اجتماعی‌مان را در بنیاد شهید توسعه دهیم. همچنین شورای راهبری اقتصادی با حضور صاحبنظران اقتصادی تشکیل داده‌ایم تا بتوانیم با حضور این افراد در حوزه اقتصادی ریل‌گذاری صحیح و مناسبی داشته باشیم تا از حوزه بنگاه‌داری خارج و این منابع را در خدمت جامع هدف قرار دهیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از صحبت‌‌های خود درباره آخرین وضعیت کرونا در بین جانبازان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران گفت: خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان نیز مانند دیگر افراد جامعه در معرض خطر این بیماری هستند. همانطور که می‌دانید پدر و مادرهای شهدا به دلیل کهولت سن و جانبازان به دلیل شرایط جسمی که دارند، جزو جمعیت‌های آسیب‌پذیر نسبت به این بیماری هستند. بنیاد شهید و امور ایثارگران ستادی را به عنوان ستاد مقابله با کرونا به صورت روزانه تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید به صورت ویژه ماموریت پیدا کرده است که براساس آمار و ارقامی که ستاد مقابله با کرونا در کشور ارائه می‌کند، وضعیت جامعه ایثارگری را در همه مناطق کشور به ویژه مناطق قرمز رصد کنند و تمهیدات و اقلام مورد نیاز را به صورت ویژه در اختیار جامعه هدف بنیاد شهید قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز