خبرگزاری کار ایران

اوحدی:

۲ هزار جانباز شیمیایی در شرایط سخت قراردارند

asdasd
کد خبر : ۹۳۲۴۲۴

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امروز دو هزار جانباز شیمیایی در شرایط سختی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنگره نفس‌های سوخته با اشاره فاجعه سردشت گفت: بعد از جنگ جهانی دوم دنیا به یک جمع بندی رسید تا سازمانی را تشکیل دهند تا از جنگ‌های جهانی جلوگیری کنند و به همین منظور سازمان ملل تاسیس شد.

وی ادامه داد: آمریکا با این اتفاق و تقسیم‌بندی جهانی که صورت گرفت همه امکانات را به خدمت گرفته تا کشورهای جهان سوم را غارت کند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: ترور شهید بهشتی ترور کور نبود و کاملا آگاهانه در اتاق فکر آمریکایی‌ها صورت گرفته بود. بعد از انقلاب اسلامی، جنگ به ما تحمیل شد و جنایت‌هایی در خرمشهر شد که در هیچ دوره‌ای از تاریخ شاهد آن نبودیم. 

اوحدی تصریح کرد: این اتفاقات یک برنامه کاملا هدایت شده و در قالب توطئه‌های مختلف برای تسلیم این کشور بود. ۲۶ کشور دنیا همه امکانات خود را در مقابل ایران به کار گرفته بودند اما کشور ما با سربلندی از این گردنه‌های سخت عبور کرد و به برکت ایثارگران و شهیدان و امام و رهبر انقلاب شاهد پیروزی‌های بسیاری در مناطق جنگی بودیم. 

وی ادامه داد: از سال ۶۲ استراتژی دشمن تغییر کرده و استفاده از بمب شیمیایی متداول شد. از سال ۶۲ یا ۶۳، هزار و ۸۰۰ تن انواع بمب شیمیایی بر سر مردم یا در شهرها و جبهه‌ها ریخته شد. 

وی ادامه داد: عزت امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت آن روزهایی است که ایثارگران ما ناجوانمردانه با بمب‌های شیمیایی دشمن یا مجروح و یا شهید شدند. 

اوحدی تصریح کرد: امروز ۶۷ هزار جانباز شیمیایی در کشور داریم. بیش از دو هزار جانباز شیمیایی در شرایط سختی به سر می‌برند. امروز استکبار جهانی از داروهای آنها نیز خودداری می‌کند. در هیچ برهه‌ای از تاریخ ایران با این فشاری که امروز به دلیل تحریم‌ها با آن مواجه است، روبرو نبوده است. امروز جانبازان سردشت از کوچکترین حقوق خود محروم شده‌ و از داروها نیز محروم شده‌اند و با تحریم‌ها راه دارو بسته شده است. 

وی ادامه داد: امروز راه هرگونه خیال و قصد تجاوز به کشور بسته شده است و هیچ بستری برای عبور از بحران‌های امروز جز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز