خبرگزاری کار ایران

استقرار ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در اطراف دانشگاه صنعتی شریف

asdasd
کد خبر : ۹۳۲۲۴۷

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: دانشگاه نمی‌تواند صرفا با بودجه دولت مدیریت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد فتوحی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف در مراسم افتتاحیه فاز یک ایستگاه نوآوری شریف اظهار داشت: ما شاهد رشد هر روزه دانشگاه در حوزه علم و فناوری هستیم.  ما برنامه راهبردی را برای شریف در سال ۹۵ به تصویب رساندیم که سه محور اصلی دارد. این محورها عبارتند از سرآمد بودن در آموزش، پژوهش و فناوری، اثربخشی اجتماعی و تبدیل آن به یک شرکت جامعه محور است که تلاش می‌کند در جهت مرجعیت علمی کشور قدم بردارد.

وی افزود: یکی از اهداف ما در حوزه آموزش گسترش زمینه‌های میان  رشته‌ای و مراکز نوآوری است. در حوزه سرآمد شدن در پژوهش و فناوری و حوزه اثربخشی اجتماعی باید بگویم که هدف کیفیت پژوهش است. در حوزه رتبه‌بندی کیو اس در حوزه تعداد ارجاعات که نشان دهنده کیفیت است، دانشگاه شریف توانسته رتبه ۲۸ در جهان را کسب کند.

رییس دانشگاه صنعتی شریف گفت: اگرچه دانشگاه ما رتبه یک کشوری را دارد، اما باز معتقدیم که با مسیر مطلوب فاصله داریم  و به تلاش خود ادامه دهیم. در این راستا بر تقویت بازیابی فعال، حوزه آب و انرژی تمرکز شده است. دانشگاه شریف رتبه ۱۷ جهانی را در ارتباط با صنعت دارد. همچنین در حوزه ارتباط بین‌المللی تلاش کردیم از پتانسیل ایرانیان مقیم خارج از کشور بهره بگیریم.

فتوحی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در اطراف دانشگاه شریف مستقر است. ما از سرمایه گذاری‌ها در اطراف دانشگاه استفاده می‌کنیم، زیرا این بسیار مفید است. یکی دیگر از فعالیت‌های ما ایجاد ۱۱۰۰  پارکینگ است که البته دانشگاه ما نیاز به ۵۰۰ مورد آن دارد که می‌تواند مابقی را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار دهد.

وی در پایان تاکید کرد: دانشگاه نمی‌تواند صرفا با بودجه دولت مدیریت شود و از این رو شرکت‌های دانش بنیان اهمیت می‌یابد.

روستا آزاد مدیر ایستگاه نوآوری شریف گفت: روز اول حضورم در این مجموعه آرزویم بود که آن را در مسیر فعلی قرار دهیم. اولین سوله این ایستگاه با ۵۰۰ متر وسعت افتتاح شد که گام اصلی کار ما بوده است. گام بعدی ما طرح جامع ایستگاه در ۹ فاز بود. دو پروژه  A و B را داریم که امروز پروژه B که با نام شهید قاسم سلیمانی است امروز افتتاح شد.

وی در ادامه افزود: در پروژه A با زیربنای ۶ هزار متر تا دو ماه آینده به ایستگاه نوآوری شریف اضافه خواهد شد که البته سرمایه بخش خصوصی جلو می‌رود. فاز دوم ایستگاه نوآوری شریف در مرکز شهر نیز در حال آماده سازی است و تا سال دیگر افتتاح خواهد شد. ایستگاه نوآوری شریف جزو خانواده دانشگاه شریف است و تلاش ما بر توسعه آن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز